برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران، با نزدیک شدن به تقدیم بودجه سال 1401 به مجلس و به رسم هر سال صحبت از مقدار افزایش دریافتی کارمندان و کارگران نیز می گردد.

برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟

سال گذشته حقوق کارکنان و بازنشسته ها 25 درصد افزایش یافت. اما حالا به نظر می رسد دولت میخواهد نسبت به سال گذشته افزایش حقوق کمتری را برای آنها در نظر بگیرد.

افزایش پلکانی حقوق در سال 1401؟

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته: دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد. این روش بهتر از آن است که 20 درصد حقوق را بالا بردند و 30 درصد بر تورم کشور افزودند.

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفته بود: نظر دولت افزایش 10 درصدی و پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است که ممکن است در زمان آنالیز بودجه 1401 در مجلس تایید شده یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند.

او بعلاوه گفته بود: دولت اعلام نموده حقوق کارمندان میانگین 10 درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا می نماید بدان معنا که ممکن است حقوق فردی 30 درصد و حقوق فرد دیگری 5 یا 10 درصد اضافه گردد.

همه اینها در شرایطی است که بر اساس داده های مرکز آمار، نرخ تورم سالانه آبان ماه 1400 برای خانوارهای کشور به 44,4 درصد رسیده است. اگرچه افزایش حقوق باید متناسب با تورم باش. حاجی بابایی پیش از این در این مورد گفته بود اینکه دولت اعتبار لازم را دارد یا نه در بودجه اعلام می نماید.

برترین راه چاره مهار تورم است

بعلاوه رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود قرار است حقوق کارکنان دولت به صورت پله ای افزایش پیدا کند و بالاترین مقدار افزایش حقوق 30 درصد است. بر اساس این گفته میرکاظمی ممکن است حقوق کارگران 30 درصد بیشتر گردد.

خبرنگاران در گزارشی به افزایش حقوق سال 1401 پرداخت. در ادامه نظر بعضی از مخاطبان را در این مورد می خوانید.

اگر واقعا در عمل اینکار را درست انجام دهند مسئله ای نیست، نه اینکه اول بسمه الله آب، برق، گاز، تلفن و بلیت حمل و نقل عمومی و… را گران نمایند.

شبی ده میلیون تومان به قیمت ماشین اضافه می گردد. شب که مردم خواب هستند قیمت دلار بالا می رود. الان که آخر سال است می خواهید با چندرغاز افزایش حقوق تورم را کاهش دهید!

برترین راه چاره مهار تورم است نه افزایش حقوق.

اگر حقوق من به عنوان یک مستمری بگیر تامین اجتماعی که دریافتی ام 3/500 هست 50٪ اضافه گردد، با این تورم و گرانی سرسام آور دارو چکار می توانم بکنم؟

همواره زمان افزایش حقوق کارگر که می رسد یاد مهار تورم می افتند. چون کافرمای واقعی خودشان هستند، هرساله نهایتا دولت به نفع کارفرما عمل می نماید و کارگر بدون حامی با جیب خالی ادامه می دهد.

افزایش حقوق در سال یک بار اما تورم هر روز در حال افزایش است. پس به نظرم تورم خیلی به افزایش حقوق ربطی ندارد.

باید تورم منفی باشد که قدرت خرید افزایش پیدا کند. الان که تورم بالای 40 درصد است حقوق ها اگر 40 درصد زیاد گردد، قدرت خرید ثابت می ماند بدتر نمی گردد.

تنها کارگر است که در حال نابود شدن است و کسی به فکر این قشر مظلوم نیست.

با این کار تورم مهار نمی گردد. مگر از اول سال که تورم 45/9 درصد تا آخر تابستان اعلام شد، افزایش حقوق صورت گرفت؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1279

به "برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید