سفر به هند با کوله پشتی ، سیزده نکته مهم که باید بدانید!!

به گزارش تور سریلانکا، سفر با کوله پشتی یا کوله گردی به کشور هند، یک ماجراجویی فوق العاده است. چه در حال ریکشا سواری باشید، چه مشغول چشیدن غذاهایی با طعم کاری، چه قایق رانی روی مرداب و چه کوه نوردی. اما برای این که چنین کاری انجام دهید، اول از همه می بایست بسیار هوشیار باشید و کلید موفقیت در چنین امری، آماده بودن است. خواندن نکته های مطلب زیر به شما یاری می نماید که سفرتان تا حد ممکن روان و بی مشکل باشد و از آن نهایت استفاده و لذت را ببرید. سفر به هند با کوله پشتی را تجربه کنید که یکی از برترین نوع سفر است و از زیباترین جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند تماشا کنید. پس با خبرنگاران در این مقاله با ما همراه باشید.

سفر به هند با کوله پشتی ، سیزده نکته مهم که باید بدانید!!

1) جایی غذا بخورید که مردم محلی قبول دارند.

رستوران ها معمولا غذاهایشان را برای گردشگران تعدیل می نمایند. اگر قصد دارید غذای هندی با کاری اصل بخورید، در پی جایی بگردید که مردم محلی برای غذا خوردن به آنجا می روند و مکان های شلوغ را پیدا کنید. رستوران های خالی برای صرف غذا مناسب نیستند و مطمئنا علت مشخصی وجود دارد که ساکت و خلوت هستند. سفر به هند با کوله پشتی را تجربه کنید که یکی از متنوع ترین سفرهایتان می تواند باشد و بازدید از جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند تماشا لذت تکرار نشدنی ای دارد.

2) در پیدا کردن قطارها خبره شوید.

سفر به هند با کوله پشتی شاید یکی از برترین تجربه های زندگیتان باشد که در این سفر از تماشای زیباترین جاهای تماشای هند، جاذبه های گردشگری هند و تماشای های هند تماشا کنید. استفاده از شبکه ریلی هندوستان، راه فوق العاده ای برای سفر کردن و گشتن در سرتاسر این کشور بزرگ است. اما بلیط رزرو قطارها بسرعت تمام می گردد و سیستم رزرو کردن بلیط قطار، مانند بسیاری دیگر از فرایند های جاری در کشور هند، بسیار پر پیچ و تاب و سخت است. وبسایت اطلاعات قطارها به نام ، می تواند اطلاعات قابل فهمی از این فرایند پیچیده در اختیارتان بگذارد. اگر در قطارهای شبانه بلیط رزرو می کنید، سعی کنید برای داشتن خلوت و امنیت بیشتر، تخت های بالایی را رزرو کنید. حداقل یک بار هم که شده، سفر با این قطارهای شبانه را امتحان کنید. با این که قطارهای سریع السیر a/c راحت تر هستند، پنجره های رنگی آنها باعث می شوند نتوانید به مقدار کافی منظره ها را ببینید و از تماشا آنها لذت ببرید، بعلاوه همسفران شما در این قطارها به مقدار قطارهای معمولی و قطارهای شبانه، جالب و متنوع نیستند.

3) قبل از انجام هر کاری، بر سر هزینه آن توافق کنید.

در سفر به هند، همواره به خاطر داشته باشید زمانی که قصد دارید یک ریکشا یا تاکسی بگیرید (مخصوصا اگر تاکسی متر وجود نداشته باشد)، یک راهنما استخدام کنید، در یک هتل یا مهمانسرا اقامت کنید یا به یک تور ویژه بروید، حتما ابتدا بپرسید که چقدر برای آن موضوع خاص باید بپردازید و در خیلی از موارد بهتر است در خصوص آن چانه هم بزنید. اگر به یک رستوران رفتید و متوجه شدید در منوی آنها هیچ گونه قیمتی وجود ندارد، قبل از این که سفارش غذا بدهید، آنالیز کنید که چقدر می بایست بابت آن بپردازید. وقتی در یک فروشگاه و در حال خرید یک جنس خاص هستید، روی آن را آنالیز کنید تا MRP (Maximum Recommended Price (قیمت ماکسیموم) آن را پیدا کنید. این قیمت معمولا با حروف کوچک روی اجناس پرینت شده است.

4) آب آشامیدنی خود را تصفیه کنید.

در سفر به هندوستان، از استفاده از آب شیر خودداری کنید. در عین حال، فقط تصورش را بکنید با خرید آب معدنی طی تنها چند روز، چند بطری پلاستیکی مصرف می کنید و سپس تصور کنید، هشت میلیون گردشگری که هر ساله به هندوستان سفر می نمایند، چند صد میلیون بطری پلاستیکی به طبیعت اضافه می نمایند. این تعداد پلاستیک، واقعا برای طبیعت و محیط زیست مضر است. راه چاره بهتری که به محیط زیست نیز یاری می نماید این است که خودتان آب آشامیدنی تان را تصفیه کنید. برای این کار، گونه های بسیار و متنوعی از فیلتر های تصفیه نماینده آب وجود دارند که حتی ریز ترین باکتری ها و ویروس ها را از بین می برند. تجربه سفر به هند با کوله پشتی از بی نظیرترین تجربه هاست که تماشای جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند در جهان بی نظیر است. سیستم های فوق پیشرفته ای نیز مانند فیلترهای بطری وجود دارند که آب های کدر و قهوه ای رنگ دریاچه های بسیار آلوده را به آب تمیز، تازه و بسیار شفاف تبدیل می نمایند. البته نکته ای که بهتر است به آن اشاره کنیم و شما از آن اطلاع داشته باشید این است که در بسیاری از رستوران های کشور هند، دستگاه های پیشرفته تصفیه آب وجود دارد. آبی که این دستگاه ها تصفیه می نمایند، رایگان، دوستدار محیط زیست و برای آشامیدن، صد در صد سالم و بی خطر است.

5) دستمال توالت بهمراه داشته باشید.

هندی ها زمانی که به توالت می روند، به جای دستمال توالت، از دست چپ خود و یک ظرف آب یا شلنگ آب برای شستشو استفاده می نمایند. در سفر به این کشور نباید انتظار داشته باشید در توالت، دستمال توالت وجود داشته باشد. گاهی خود توالت هم وجود ندارد و به جای آن، تنها یک سوراخ حفر شده در زمین می بینید. با این که استفاده از شلنگ آب چندان بد هم نیست، اما بهتر است در طول سفر خود، هر جا می روید، با خودتان دستمال توالت و ضدعفونی نماینده دست همراه داشته باشید.

6) احترام بگذارید.

هندوستان کشوریست با یک میراث فرهنگی بسیار غنی و سنت های مذهبی قدرتمند و ریشه دار. اگر اتیکت اجتماعی محلی ها را رعایت کنید و به آنها و کشورشان احترام بگذارید، تجربه شما از سفر در سرتاسر این کشور زیبا و اسرار آمیز بسیار مثبت تر خواهد بود. سفر به هند با کوله پشتی از پرطرفدارترین ها در بین گردشگران است که یکی از مجذوب کننده ترین سفر هاست و در این سفر از تماشای زیباترین جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند غافل نشوید. یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خانم ها می بایست شانه های خود را بپوشانند و لباس هایی بپوشند که تنگ نباشند و طول آنها تا پای زانو باشند. در منطقه ها مسلمان نشین، لباس های سنتی هندی طوری پوشیده می شوند که ناف را بپوشانند. دیگر کارهایی که باید مراقب باشید حتما انجام دهید این است که غذا را با دست راست بخورید (دست چپ مخصوص استفاده در توالت است)، کف پایتان را به سمت کسی نگیرید، قبل از ورود به یک زیارتگاه یا معبد، کفش هایتان را در بیاورید و از ابراز محبت های شدید در میان عموم بپرهیزید.

7) موقع خوردن میوه ها و سبزیجات مراقب باشید.

میوه ها و سبزیجات ممکن است از طریق آب های آلوده شسته شده باشند. سعی کنید در سفر به هند، میوه های پوست کنده بخورید مانند موز و انبه. بعلاوه از خوردن سبزیجات خام خودداری کنید.

8) فستیوال های مختلف را پیدا کنید.

همواره و در همه حال، یک نوع جشن مذهبی یا فرهنگی در نقاط مختلف کشور هند در حال برگزار شدن است. از جشن ها و تعطیلات ملی گرفته تا فستیوال های کوچک روستایی. در بیشتر این جشن ها، موسیقی، پایکوبی و لباس های جالب وجود دارد. اگر در مدت اقامت خود در این کشور، در یک جشن یا فستیوال هم شرکت کنید، پشیمان نخواهید شد. از آنجایی که هندوها 80 درصد جمعیت کشور هند را تشکیل می دهند، بیشتر فستیوال های این کشور مربوط به خدایان هندو و داستان های مربوط به آنهاست. برای مثال، جشن هایی مانند جشن رنگارنگ هولی Holi Festival (یا جشن رنگ ها هرساله در ماه مارس و هنگام آغاز فصل بهار در هندوستان برگزار می گردد) و بسیاری جشن ها و فستیوال های دیگر. برای مثال پیشنهاد می کنیم در جشن شترها Camel fair در پوشکار راجستان که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می گردد یا فستیوال همیس بودایی ها Buddhist Hemis Festival در شهر لاداک در استان شمالی جامو و کشمیر شرکت کنید.

9) مراقب خودتان باشید.

سفر به هند با کوله پشتی شاید فقط یکبار در زندگی شما تکرار گردد اما سعی کنید در همین سفر، سری به تمام جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند بزنید و خاطرات شیرینی ثبت کنید. از حمل کردن مقادیر زیاد پول بهمراه خود خودداری کنید و در جاهای شلوغ مانند ایستگاه های قطار، مراقب اشیاء قیمتی خود باشید. همان ابتدای سفر، یک گوشی تلفن همراه خریداری کنید و یک سیم کارت هندی تهیه کنید تا در مواقع اضطراری بتوانید از طریق آن تماس بگیرید. خانم ها بخصوص می بایست لباس های متعادل بپوشند و هرگز به تنهایی در تاریکی قدم نزنند و نیمه شب ها برای رفتن به جایی برنامه ریزی ننمایند. اگر احساس می کنید مزاحمتان شده اند، بهتر است به جای مودب بودن، اعتماد به نفس داشته باشید و با صدای بلند یاری بخواهید.

10) غذاهای خیابانی را امتحان کنید.

چشیدن غذاهای خیابانی ، یکی از قسمت های اصلی و کلیدی سفر به هند است. شهر مومبای یکی از شهرهاییست که بیشترین تنوع و مجذوب کنندهیت غذایی را دارد. غذاهای ارزانی مانند pani puri (نان ترد سرخ شده، پر شده از تمبر هندی، فلفل و سیب زمینی)، bhel puri (سویا رشته، برنج ، پیاز خرد شده، سیب زمینی و ترشی انبه)، vada pav (نان همبرگری نرم پر شده از سیب زمینی سرخ شده) و خیلی غذاهای دیگر. مراقب باشید که غذا را جلوی چشم شما آماده نمایند و مواد اولیه مورد استفاده تازه باشند.

11) گوش گیر بهمراه داشته باشید.

گوش گیرها یکی از موارد ضروری و اساسی برای تضمین یک خواب راحت شبانه در سفر به هند هستند. برای این که بتوانید در قطارها و اتوبوس ها یا کلبه های ساحلی با دیوار های نازک و هتل ها و مسافرخانه های شلوغ در کمال آرامش به خواب بروید.

12) از مسیرهایی که همه انتخاب می نمایند پرهیز کنید.

گردشگران خارجی معمولا به مقاصد و مسیرهای یکسانی در هند می روند. دوری کردن از این نواحی به شما به عنوان یک بازدید نماینده جدی اجازه می دهد که جنبه ای از این کشور را که تحت تاثیر صنعت بزرگ گردشگری قرار نگرفته و آسیب ندیده است تجربه کنید. سعی کنید در سفر به هندوستان، به میان مردم و زندگی آنها بروید و فرهنگ و تاریخ این کشور را از نزدیک لمس کنید. اگر چنین کنید، دید نوی نسبت به زندگی هندی ها پیدا می کنید که اصیل تر و واقعی تر است. تجربه سفر به هند با کوله پشتی از شیرین ترین سفرهاست که گردشگران می توانند از تک به تک جاذبه های گردشگری هند، تماشای های هند و جاهای تماشای هند تماشا نمایند.

13) با جریان زندگی همراه شوید.

سفر به هند، در عین حال که خارق العاده است، می تواند سخت باشد. اگر از تجربه های نو با آغوش باز استقبال کنید و بتوانید بپذیرید که موارد عجیب و غیر قابل پیش بینی ممکن است هر روز اتفاق بیفتند، از این سفر نهایت لذت را خواهید برد. صبر و شکیبایی در این سفر بسیار ضروریست و داشتن حس طنز، یاری بسیاری به شما و اوقات شما می نماید. و در آخر، اگر به یک عروسی دعوت شدید، حتما آن دعوت را قبول کنید!

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1545

به "سفر به هند با کوله پشتی ، سیزده نکته مهم که باید بدانید!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هند با کوله پشتی ، سیزده نکته مهم که باید بدانید!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید