برترین جعبه گز صادراتی

به گزارش تور سریلانکا، یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین شیرینی های ایرانی گز می باشد، این شیرینی خوشمزه از مهمترین سوغاتی های شهر اصفهان است. علاوه بر مصرف گز در داخل کشور این محصول شیرین به کشورهای دیگر نیز صادر می.گردد که در آنجا هم هواداران زیادی دارد. محصولات صادراتی به یک بسته بندی شیک و زیبا احتیاج دارند که بتوانند نظر مشتریان خارجی را به خود جلب نمایند. گز معمولا در وزن های پایین بسته بندی می گردد. جعبه های گز صادراتی به صورت سفارشی و با برترین کیفیت فراوری می شوند که در ادامه راجب جنس و نوع جعبه های گز و نمونه های مختلف آن توضیحاتی می دهیم.

برترین جعبه گز صادراتی

انواع بسته بندی گز

جعبه های گز به چندین صورت عرضه می شوند که شامل: جعبه های فلزی، چوبی و مقوایی می شوند ولی پرمصرف ترین نوع بسته بندی گز که قیمت مناسب تری نسبت به بقیه جعبه ها دارد و به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند جعبه های مقوایی می باشند.

جعبه مقوایی گز

مقوا یک ورق نازک است که از انواع متفاوت مانند: کرافت، پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد تشکیل می گردد. این مقواها در گرماژ (ضخامت) مختلف عرضه می شوند که از 60 تا 500 گرم می باشند. پرمصرف ترین مقواها، مقوای ایندربرد است این نوع مقوا به رنگ سفید بوده و از نظر بهداشتی مورد تأیید می باشد البته با نظر و سلیقه مشتری گاهی از مقوای پشت طوسی نیز برای بسته بندی گز استفاده می گردد. جعبه های مقوایی برای بسته بندی گز در وزن پایین و کمتر از یک کیلوگرم بکار می فرایند.

مرتبط بخوانید: فراوری جعبه مقوایی مخصوص گز

جعبه کارتنی گز

همانطور که گفتیم گز در وزن های سبک و در جعبه های مقوایی بسته بندی می گردد ولی جعبه های کوچک گز را نمی توان بصورت تکی و دانه ای جابجا کرد یا برای صادرات ارسال نمود زیرا زمان زیادی را باید برای این کار صرف کرد بنابراین برای حمل و نقل آسان این جعبه های کوچک، کارتن مادر (کارتن چهاردرب) فراوری می گردد که بتوان جعبه های گز را درون آن چید و به راحتی جابجا کرد.

کارتن بسته بندی گز در دو نوع 3 لایه و 5 لایه فراوری می گردد. انتخاب هر یک از این کارتن ها بستگی به وزن محصولی دارد که می خواهند درون آن قرار دهند، برای پک کردن جعبه های گز در وزن های بالای 10 کیلوگرم از کارتن پنج لایه و در وزن های پایین تر از کارتن سه لایه استفاده می گردد.

جنس ورق های بکار رفته در کارتن فرق دارد که معمولا شامل کرافت، تست و ایرانی می شوند. باکیفیت ترین نوع ورق، کرافت است که معمولا برای فراوری کارتن های چهاردرب صادراتی از آن استفاده می گردد.

چاپ و طراحی لوگو

جعبه های گز بصورت چاپ دار عرضه می شوند دو نوع چاپ در صنعت جعبه سازی کاربرد زیادی دارد که شامل چاپ فلکسو و چاپ افست می باشد. چاپ فلکسو از یک یا دو رنگ تشکیل شده و بطور مستقیم بر روی کارتن های مادر (چهاردرب) اعمال می گردد بدین صورت که برند یا لوگوی مشتری بر روی کارتن ها حک می گردد.

چاپ افست بر روی مقواها انجام می گیرد این چاپ شامل چند رنگ است که جلوه زیبایی به جعبه های مقوایی می دهد. چاپ افست را نمی توان بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال کرد بنابراین این چاپ را بر روی مقوا انجام داده و سپس مقوای چاپ شده (پوستر) را به وسیله دستگاه های مخصوص بر روی کارتن ها می چسبانند به این فرآیند لمینت گفته می گردد.

گاهی مشتریان برای ارسال جعبه های گز به سایر کشورها، آنها را در کارتن های لمینتی چهاردرب بسته بندی می نمایند زیرا کارتن های لمینتی کیفیت خوبی داشته و از محصول بخوبی محافظت می نمایند و برای مشتریان خارجی نیز مجذوب کنندهتر بوده و محصول فروش بهتری خواهد داشت. کارتن های لمینتی چهاردرب نسبت به کارتن های فلکسویی هزینه بیشتری دارند ولی باید در نظر داشت که پرداخت این هزینه سبب شکیل تر شدن بسته بندی های صادراتی شده و محصول بیشتر به چشم آمده و فروش بیشتری خواهد داشت بنابراین در ازای پرداخت هزینه بیشتر برای تهیه بسته بندی می توانید سود خوبی بدست آورید.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

جعبه گز سفارشی صادراتی

وقتی بحث صادرات گز باشد فراوری نماینده یا فروشنده سعی دارد برترین نوع جعبه را تهیه کند زیرا بسته بندی نقش مهمی در دیده شدن محصول دارد به خصوص اگر به بازار خارجی صادر گردد. استفاده از بسته بندی های لوکس که قسمتی از محصول درون آن دیده گردد بسیار پرکاربرد است جعبه هایی که روی آنها طلقی به شکل گز قرار گرفته و مشتری به محض تماشا طرح جعبه متوجه محصول درون آن می گردد.

بکار بردن طرح های سنتی که نشانی از تمدن و فرهنگ ایرانی می باشند و در کنار این طرح ها استفاده از رنگ های شاد، مجذوب کننده و مدرنی که به جعبه ها مجذوب کنندهیت خاصی می دهند، همه و همه می توانند گزینه های مناسبی برای طرح جعبه گز صادراتی باشند.

جعبه های گز در نمونه ها و مدل های متفاوتی فراوری می شوند که انتخاب هر یک از این مدلها بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد ولی در بیشترین حالت جعبه های مقوایی گز بصورت کشویی و کیبوردی فراوری می شوند. مقواها قابلیت چاپ بالایی دارند بنابراین بعد از انجام چاپ افست شکل و ظاهر زیبایی پیدا می نمایند.

جعبه های گز برای بسته بندی انواع گز در وزن های مختلف و باز هم بنا بر نظر و سلیقه مشتری فراوری می شوند. نکته دیگر که در صادرات گز باید در نظر داشت این است که بسته بندی کیفیت خوبی داشته باشد یعنی طوری فراوری گردد که عوامل محیطی مانند نور، نم و رطوبت وارد جعبه نشده و به گزها آسیب نرسانند زیرا این عوامل سبب تغییر در بو و مزه گز شده و کیفیت آن را از بین می برند.

استفاده از سلفون بر روی جعبه های چاپ شده گزینه خوبی برای زیباتر کردن جعبه ها می باشد، سلفون علاوه بر مجذوب کنندهیت و زیبایی پک به ماندگاری جعبه و خاصیت ضدرطوبت آن نیز یاری می کند.

جمع بندی

گز یکی از محصولات صادراتی می باشد که بسته بندی آن در صادرات اهمیت زیادی دارد زیرا این شیرینی مختص به کشور ایران می باشد پس باید برترین نوع بسته بندی را برای آن در نظر گرفت. در این مقاله تا حدودی با انواع بسته بندی گز آشنا شدید که می توانید با در نظر گرفتن آنها و بکارگیری ایده های نو برترین نوع بسته بندی را انتخاب نمایید در کنار این نکات می توانید از شرکت های جعبه سازی مانند زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک در زمینه فراوری جعبه گز صادراتی یاری و هدایت بگیرید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1272

به "برترین جعبه گز صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جعبه گز صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید