بیمه مکمل روستاییان در دستور کار قراردارد

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/مازندران مدیر کل بیمه سلامت مازندران از خاتمه نسخه نویسی کاغذی از ابتدای دی ماه اطلاع داد و گفت: بیمه مکمل روستاییان برای یاری به آنها نیز در دستور کار قراردارد.

بیمه مکمل روستاییان در دستور کار قراردارد

محمدرضا میرزایی در نشست با خبرنگاران که روز سه شنبه در اداره کل بیمه سلامت استان برگزار گردید با اشاره به اجرای قطعی نسخه نویسی الکترونیکی در مازندران از ابتدای دی ماه، اظهار کرد: در حال حاضر 75 درصد از نسخه ها الکترونیکی است و از فردا 25 درصد که نسخه کاغذی هست پذیرش نمی شوند.

وی گفت: از علوم پزشکی های مازندران و بابل انتظار داریم که این مهم را در دستور کار قرار دهند و تمامی پزشکان موظف به اجرا باشند تا برای مردم مسئله ای پیش نیاید.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تعداد 1100 نفر پزشک خانواده در استان اظهار کرد: 620 پزشک شهری بیشترین نسخه الکترونیکی انجام می دهند.

میرزایی گفت: نسخه نویسی با وجود اجرای پزشک خانواده شرایط مطلوب ندارد و تا آذرماه 32 درصد نسخه ها الکترونیکی و مابقی کاغذی نوشته می شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم درمان سطح 1 را به وسیله پزشک خانواده انجام دهند خاطر نشان کرد: سازوکار الترونیکی شدن فراهم است و پرداخت ما نیز به پزشکان بروز است

و اگر پزشکان در آموزش مسئله ای دارند مرتفع خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره موانع تسریع اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی گفت: گروهی از پزشکان که افزایش سن دارند برایشان سخت است و علت دیگر اموزش ندیدن آنهاست.

میرزایی اضافه کرد: در سطح تخصصی 600 مورد داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت است و 1.5 میلیون از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ازین تعداد 90 هزارنفر روستایی هستند که هزینه برای بیمه پرداخت نمی نمایند و رایگان بیمه هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان ها دولتی دیر وارد نسخه نویسی الکترونیکی شدند و علوم پزشکی به وسیله یا در سامانه بیمع سلامت یا ساکانه ای که خود دارند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با درخواست از پزشکان و متخصصان گفت: از تمامی همکاران متخصص و فوق تخصص که با ما قرارداد ندارند اقدام به همکاری نمایند و تعهد پرداخت یک هفته ای را انجام می دهیم.

میرزایی در توصیه ای به مردم نیز گفت: اگر نسخه ها الکترونیکی نباشد پرداخت داروها ازاد خواهد بود و در این راستا مردم برای درمان ابتدا پزشک خانواده و سپس پزشکان تحت قرارداد ما بروند؛ ویزیت پزشک خانواده 6 هزار تومن بوده و مردم فقط 5 درصد هزینه های بیمه در بیمارستان ها را پرداخت می نمایند.

وی سالانه سازمان بیمه سلامت 10 هزار میلیارد تومان برای بسته درمانی روستاییان هزینه می نماید و این هزینه در استان مازندران 400 میلیارد تومان است.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به چالش های موجود در تحقق 100 درصدی نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: عدم هماهنگی در استان در اجرای نسخه الکترونیکی و قطعی برق و اینترنت از چالش هاست و ایجاد سیستم پشتیبان و ارایه خدمات افلاین در دستور کار قرار گرفته است.

میرزایی تاکید نمود: دانشگاه ها باید به سمت تکامل نسخه ها بروند وهرکس دفترچه بیمه ندارد از بیمه رایگان سلامت می تواند استفاده کند وبیمه مکمل روستاییان برای یاری به انها نیز در دستور کار قراردارد و در این راستا بیمه اتیه سازان که زیر نظر بیمه سلامت است برای 900 هزار نفری که تحت پوشش هستند با پرداخت 120 هزارتومان در سال خدمات بیمارستانی رایگان ارایه می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1310

به "بیمه مکمل روستاییان در دستور کار قراردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه مکمل روستاییان در دستور کار قراردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید