2700 دانش آموز با نیازهای ویژه در آذربایجان غربی تحصیل می کنند

به گزارش تور سریلانکا، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 700 دانش آموز با نیازهای ویژه در استان وجود دارد که حدود 25 درصد این تعداد در مدارس ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

2700 دانش آموز با نیازهای ویژه در آذربایجان غربی تحصیل می کنند

عیسی محمدی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی پارالمپیک در جمع دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: 720 نفر از کل مجموع دانش آموزان استثنایی در ارومیه مشغول به تحصیل هستند که 40 نفر آنان تا به امروز در مسابقات ورزشی و فرهنگی مشارکت داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: 89 کد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی داریم که در قالب 43 فضا و کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه توجه به این دانش آموزان موجب شکوفایی روز افزون استعدادهای آنان می شود، ادامه داد: رشته بوچیا، دو ومیدانی، پرتاب وزنه از رشته هایی هستند که دانش آموزان استان در این بخش به رغم دارا بودن معلولیت های جسمی، حرکتی و یا کم توان ذهنی در آنها فعالیت دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: خلاقیت و شناخت نیازهای دانش آموزان لازمه کار معلمان در این بخش از آموزش و پرورش است تا بتوانند به شکوفایی استعدادهای این قشر کمک کنند.

محمدی با توصیه به اولیای دانش آموزان در زمینه توجه به سنجش شاخصه های سلامت در بدو ورود به دبستان یادآور شد: این ارزیابی ها دارای اهمیت ویژه در سلامت روحی و جسمی و دانش آموزان در آینده خواهد بود و می تواند به تشخیص سریع مسائل دانش آموزان و درمان آن کمک کند.

این آیین که در سالن ورزشی شهید بهشتی ارومیه برگزار شد با اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی از طریق دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز همراه بود.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1501

به "2700 دانش آموز با نیازهای ویژه در آذربایجان غربی تحصیل می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2700 دانش آموز با نیازهای ویژه در آذربایجان غربی تحصیل می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید