تعادل بخشیدن به تراز تجاری ایران و برزیل را دنبال می کنیم

به گزارش تور سریلانکا، نشست اتاق مشترک ایران و برزیل، با حضور سفیر جدید ایران در برزیل برگزار گردید. در این نشست ضمن تشریح مکانیسم های بانکی پیش بینی شده برای ارتباط مستمر با برزیل، طراحی سازوکار تهاتر با این کشور نیز مورد تأکید نهاده شد. معاون بین الملل اتاق ایران نیز از موافقت بانک مرکزی با موضوع تهاتر و کوشش برای ایجاد این سازوکار اطلاع داد.

تعادل بخشیدن به تراز تجاری ایران و برزیل را دنبال می کنیم

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران با اعلام این خبر که در نشست اتاق های مشترک با رئیس کل بانک مرکزی و موافقت ایشان با بحث تهاتر، از مصوبات مهمی که حاصل از این نشست بود سخن گفت و ادامه داد: تا به امروز 4 مورد از این مصوبات، عملیاتی شده است.

وی همچنین از توافق وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مربوط با معین سازوکاری برای همکاری سازمان توسعه تجارت و اتاق ایران در ایجاد دفاتر تجاری و بازاریابی در کشورهای همسایه، چین و هند در قدم اول و معین رایزنان بازرگانی از سوی این دو نهاد اطلاع داد.

او در ادامه ارزش پیدا کردن فراوری در ایران و کوشش برای تقویت توسعه صادرات غیرنفتی کشور را برای بخش خصوصی واقعی ارزشمند خواند و اضافه کرد: در حال حاضر به همت عالی بخش خصوصی برای توسعه صادرات نیازمندیم.

کرباسی، برزیل را بازاری مهم و قابل توجه برای ایران دانست و سهم نیم درصدی ایران از کل تجارت بین المللی این کشور را بسیار ناچیز برشمرد و توضیح داد: در حال حاضر 90 درصد از کل حجم تجارت بین دو کشور مربوط به واردات ایران از برزیل است. نبود تعادل در تراز تجاری بین ایران و برزیل، موضوعی است که باید در اسرع وقت حل وفصل گردد و این مهم تنها با همت بخش خصوصی و حمایت های دولت در فراهم کردن بسترهای لازم برای صادرات، اتفاق می افتد.

معاون بین الملل اتاق ایران تهاتر را سازوکار دیگری بیان کرد که می تواند به بهبود شرایط صادراتی کشور یاری کند.

در این نشست علیرضا رفیعی پور، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل نیز حضور داشت و ضمن تأکید بر لزوم تنوع دادن به محصولات صادراتی، گفت: امروز روی واردات دارو، واکسن، محصولات تک و بیولوژیک از برزیل نیز تمرکز داریم و تنها خود را محدود به مواد غذایی و محصولات پروتئینی نمی کنیم.

حسین غریبی، سفیر جدید ایران در برزیل نیز با بیان این مطلب که رشد تجارت باید به یاری بخش خصوصی انجام گردد، تشریح کرد: در همین شرایط که با تحریم عجیب وغریب بانک مرکزی ایران روبرو هستیم، همچنان تجارت ایران ادامه دارد و این را مدیون بخش خصوصی هستیم.

او در ادامه نکته مهم برای بهبود سطح مناسبات دو کشور را در قوم اول حفظ شرایط جاری در سال 98 و در قدم دوم کوشش برای توسعه سطح روابط دانست. بر اساس اظهارات وی انتقال تحولات و اطلاعات مربوط به بازار برزیل از سوی سفارتخانه به طور مداوم انجام می گردد. در این باره باید ارتباط مستمری بین اتاق ایران، اتاق مشترک ایران و برزیل و سفارتخانه برقرار باشد.

غریبی برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی های مالی و تجاری ایران در برزیل را نیز به عنوان یک راه حل معرفی کرد و گفت: به محض مستقر شدن در دفتر نمایندگانی ایران در برزیل، این موضوع را دنبال می کنم. البته پیش از هر چیز باید بازار و نیازهای آن را آنالیز نموده و متناسب با آن از شرکت های فعال ایرانی دعوت کنیم تا در قالب نمایشگاهی به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 137

به "تعادل بخشیدن به تراز تجاری ایران و برزیل را دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعادل بخشیدن به تراز تجاری ایران و برزیل را دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید