تعطیلی دولت آمریکا محتمل تر شد

به گزارش تور سریلانکا، با امتناع دونالد ترامپ از امضای بسته ملی حاوی بودجه دولت و نیز کمک های کرونایی بخش های عمده ای از دولت آمریکا هفته آینده میلادی تعطیل خواهد شد.

تعطیلی دولت آمریکا محتمل تر شد

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی گفت با تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امضا نکردن یک بسته ملی 2300 میلیارد دلاری که حاوی بودجه دولت و نیز کمک های کرونایی است دولت این کشور با احتمال تعطیلی در پایان سال میلادی در میانه گسترش شدید کرونا در این کشور روبرو خواهد بود.

این بسته مالی که حاوی بودجه دولت و مبلغ 892 میلیارد دلار برای رویارویی با مسائل ناشی از شیوع ویروس کروناست ماحصل ماه ها مذاکره میان نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا در کنگره این کشور است. این بسته مالی همچنین هزینه عملیات های جاری دولت آمریکا را تا سپتامبر 2021 تامین می کند.

به این ترتیب، با امتناع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از امضای این بسته، بخش های عمده ای از دولت آمریکا هفته آینده میلادی تعطیل خواهد شد.

ترامپ عصر سه شنبه در پیامی در رسانه های مجازی که مایه شگفتی نزدیکترین مقامات به شخص او شد، خواستار اصلاح این لایحه شد به ترتیبی که به هر آمریکایی مبلغ 2000 دلار پرداخت شود. در نسخه کنونی این لایحه قرار است به هر آمریکایی 600 دلار پرداخت شود.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت مشاوران ترامپ تصور می کردند رای وی را درباره پرداخت 2000 دلاری به هر آمریکایی تغییر داده اند، اما با انتشار این پیام ویدئویی روشن شد وی نظر خود را تغییر نداده است. حتی استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا که از رقم پیشنهادی 600 دلار حمایت کرده از این پیام شگفت زده شده است.

بودجه فدرال جاری در آمریکا در صورت امضا نشدن این لایحه در روز دوشنبه آینده منقضی خواهد شد. ترامپ ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) برای برگزاری تعطیلات کریسمس راهی فلوریدا می شود.

در صورت امضا نشدن این لایحه، میلیون ها کارگر فدرال به مرخصی اجباری خواهند رفت و بخش های گسترده ای از دولت آمریکا تعطیل خواهد شد در زمانی که این دولت در حال شتاب برای توزیع واکسن کرونا و مقابله با یک عملیات هکری وسیع است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 751

به "تعطیلی دولت آمریکا محتمل تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دولت آمریکا محتمل تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید