تماس تلفنی غنی و بلینکن همزمان با نشست ناتو درباره افغانستان

به گزارش تور سریلانکا، همزمان با آغاز نشست ناتو برای تصمیم گیری درباره حضور و یا خروج نیروها از افغانستان، وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور افغانستان درباره فرایند صلح گفت وگو کردند.

تماس تلفنی غنی و بلینکن همزمان با نشست ناتو درباره افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شب گذشته (29 بهمن) همزمان با آغاز نشست دو روزه وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو برای تصمیم گیری درباره ادامه حضور و یا خروج نیروها از افغانستان با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه، فرایند صلح افغانستان و همکاری بیشتر هر دو کشور در این فرایند، بحث و تبادل نظر نمودند .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

غنی در این تماس تاکید کرد: دولت و مردم افغانستان اراده و اجماع قوی دارند که فرایند صلح به موفقیت بیانجامد و صلح پایدار و باعزت درکشور ما برقرار گردد.

بیانیه می افزاید: در این تماس تلفنی دو طرف همچنین برای موفقیت فرایند صلح به دیپلماسی منطقه ای و بین المللی تاکید ورزیدند.

پیش از این نیز دولت بایدن تاکید کرده بود که توافقنامه آمریکا با طالبان را مورد بررسی قرار خواهد داد اما هنوز چیزی درباره نتیجه این بازبینی اعلام نکرده است.

این تماس در حالی اجرا شده که اعضای ناتو قرار است امروز تصمیم گیری کنند که آیا تا زمان تعیین شده در توافقنامه قطر یعنی انتها آوریل سال 2021 افغانستان را ترک کرده و یا به حضور در این کشور فراتر از مهلت تعیین شده ادامه می دهند.

پیش از این دبیرکل ناتو به رسانه ها گفته بود که نیروهای این سازمان پیش از رسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نخواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 838

به "تماس تلفنی غنی و بلینکن همزمان با نشست ناتو درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی غنی و بلینکن همزمان با نشست ناتو درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید