توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر!!

به گزارش تور سریلانکا، سفر می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد؛ با این حال، بسته به اینکه چگونه و در کجا سفر می کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری ها و در نتیجه به خطر انداختن سیستم ایمنی بدن خود قرار می دهید. مسافرت باعث میگردد شما با افراد زیادی تماس و مراودت داشته باشید ، بنابراین امکان انتقال باکتری ها و بعلاوه ویروس به بدن شما وجود دارد و این در برخی موارد می تواند خطرناک باشد. مهم نیست که به کجا سفر می کنید، باید توصیه های سلامتی در سفر و اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید سالم باقی می ماند و سلامتی شما به خطر نمی افتد. در این مقاله سعی بر این است که سه مرحله کلی در جهت انجام صحیح حفظ سلامتی در سفر معرفی گردد پس با مجله خبرنگاران همراه باشید تا توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر برای شما معرفی کنیم:

توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر!!

1) حفظ سلامتی خود در سفرهای هوایی و با هواپیما

2) محافظت از سلامتی خود درحین سفر و قبل از آن

3) حفظ سلامتی در سفر به منطقه ها دور افتاده و کشورهای پیشرفته و در حال توسعه

تشریح روش اول : در سفرهای هوایی

1) برای حفظ سلامتی در سفر، دست ها را هنگام سفر خوب بشویید. از صابون و آب بهره ببرید و دست ها را کاملا به مدت چند دقیقه بمالید و سپس شستشو دهید. قبل از خوردن غذا، نیز باید حتما دست های خود را بشویید. هنگام استفاده از حمام، نیز باید دست ها را بشویید. اگر سرفه یا عطسه کنید، یا در اطراف کسی که سرفه و عطسه نموده است قرار داشتید، باید دست های خود را بشویید. اگر صابون یا آب تمیز در دسترستان وجود ندارد، از مایع ضد عفونی نماینده دست و یا دستمال ضدعفونی نماینده بهره ببرید.

2) اشیاء را در هواپیما با حوله کاغذی لمس کنید. هواپیما می تواند پر از میکروب باشد. صدها نفر از مردم هر روز در هواپیما هستند و صندلی ها و درهای توالت را لمس می نمایند. اگر می بتوانید، سعی نکنید چیزهایی را که لازم ندارید لمس کنید. روی صندلی دستشویی خود را با یک پاک نماینده ضد عفونی کنید و درب حوله را با یک حوله کاغذی باز کنید. هر چیزی را که لمس می کنید، از ابزار ضدعفونی نماینده دست بهره ببرید.

3)از دیگر توصیه های سلامتی در سفر، تقویت سیستم ایمنی بدن شما، شما نمی دانید که آیا ممکن است میکروب ها را در یک هواپیما پخش بشوند یا نه ؟ اغلب، زمانی که شما سفر می کنید، سیستم ایمنی بدن شما به خطر می افتد. قبل و در طی سفر خود، مولتی ویتامین و مواد مغذی دیگر که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند بهره ببرید. اسپری سالین اسپری بینی می تواند مفید باشد تا از بیمار شدن شما جلوگیری کند. اسپری سالین می تواند هوای بینی شما را درهوای خشک مرطوب کند که این امر می تواند به شما یاری کند در برابر عفونت مقاوم تر باشید. بعلاوه می توانید با شستشوی بینی خود با آب نمک برای از بین بردن میکروب ها در بینی خود یاری بگیرید. قبل و بعد از پرواز از این موارد مهم می توانید بهره ببرید.

4) تاخیر در پروازها، اگر شما به منطقه های مختلف سفر می کنید و زمان زیادی را در این سفر باید بگذارنید یکی از مسائل همیشگی مشکل تاخیر در پروازها است که می تواند موجب خستگی زیاد شما گردد. برای اینکه این مورد شما را خیلی اذیت نکند می توانید سعی کنید در هواپیماو یا سالن های انتظار بخوابید. شما باید چند روز قبل از سفر برنامه تنظیم خواب خود را تنظیم کنید. اما توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر که به شما شده از قلم نیاندازید.

5) در صورتی که بیمار هستید از مسافرت اجتناب کنید، اگر هنوز بیمار هستید و احساس درد می کنید، برنامه های خود را لغو کنید، به ویژه اگر تب داشته باشید. این می تواند به شما در جلوگیری از توسعه هر گونه ورود میکروب ها به بدن شما و به مخاطره افتادن سلامتی شما یاری کند. شما مطمئنا نمی خواهید سفر خود را با رفتن به اورژانس و بیمارستان آغاز کنید.

تشریح روش دوم : محافظت از خود در سفر

1) جعبه یاری های اولیه را اگر ندارید تهیه کنید و همراه خود بیاورید. شما باید حتما یک کیت یاری های اولیه همراه خود در سفر داشته باشید و این از توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر می باشد، این کیت یاری های اولیه شامل مواردی مانند داروهای ضد اسهال و داروهای معده، داروهای ضد درد، ضد انعقاد و آنتی هیستامین ها، داروهای سرمازدگی، پماد آنتی بیوتیک، باند، کرم هیدروکورتیزون است.

اگر داروهای تجویزی پزشک خود دارید، نیز مطمئن شوید که این داروها را نیز آماده نموده اید و در ظروف اصلی نگه آنها قرار داده اید و در جعبه یاری های اولیه گذاشته اید.

2) استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است و در هنگام مسافرت باید پوست خود را حفظ کنید. برای انجام این کار، پوشیدن کلاه، لباس های محافظ و مهمتر از همه، کرم های ضد آفتاب پیشنهاد میگردد. اطمینان حاصل کنید که از یک کرم ضدآفتاب با حفاظت UVA و UVB استفاده می کنید.

3) استفاده از اسپره دافع حشرات: شما باید اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از هر گونه اشکال و صدمه در اثر پشه ها هنگامی که شما در طبیعت هستید ابزاری مناسب به همراه دارید که از مهم ترین توصیه های سلامتی در سفر می باشد، برای این کار می توانید پوست خود را با اسپری محافظت کنید، اطمینان حاصل کنید که مواد و اسپری های دفع نماینده حشرات دارای 30 تا 50٪ DEET هستند.

بیماری لیم به وسیله کلیه ها منتقل می گردد و مورد نگرانی در بسیاری از منطقه ها ایالات متحده است. پشه ها، مگس ها و سایر حشرات می توانند بیماری های متعددی مانند ویروس غرب رود نیل، ویروس زیکا، مالاریا و غیره را توسعه دهند و به شما سرایت دهند.

هنگام شست و شو در خارج از خانه، به خصوص در منطقه های با توسعه پشه مالاریا، پیراهن هایی با آستین های بلند و شلوار بپوشید. سعی کنید در جاهایی اقامت کنید که دارای سیستم های تهویه مطبوع باشند. کفش های کامل به جای صندل بپوشید.

اطمینان حاصل کنید و با پزشک خود صحبت کنید که کدام نوع دفع نماینده حشرات برای بچه ها شما مناسب است.

حفاظت صحیح از حشرات می تواند به جلوگیری از بیماری هایی مانند پشه مالاریا و یا بیماری لیمس از کنه ها یاری کند.

4) دفترچه بیمه خود را آنالیز کنید. قبل از سفر، مطمئن شوید که بیمه درمانی شما را در صورت دور بودن از خانه در صورت بیماری یا مجروح شدن هزینه های شما را تامین می نماید و قابل استفاده خواهد بود. این برای سفرهای داخلی و خارجی هر دو امری لازم است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس در خصوص پزشکان یا بیمارستان های تحت پوشش بیمه خود را جمع آوری نموده اید. دو بار چک کنید تا اطمینان حاصل کنید کارت بیمه شما مدت اعتبارش نگذشته باشد .

برخی از بیمه ها ممکن است برنامه هایی برای سفرهای بین المللی داشته باشد که شما را در خارج از کشور پوشش خواهند داد قبل از سفر به انها رجوع کنید .

تشریح روش سوم : مسافرت به منطقه ها دورافتاده

1) ابتدا باید خطراتی که سلامتی شما را به خطر می اندازند و مرتبط با مقصد سفر شما هستند را با تحقیق کردن پیدا کنید. سفر به بسیاری از منطقه ها با خطرات بهداشتی خاصی همراه است. این مورد به خصوص اگر شما در حال یک سفر بین المللی هستید بسیار حائز اهمیت است، اما برای سفرهای داخلی نیز می تواند مهم باشد. شما باید قبل از مسافرت حداقل 6 الی 8 هفته در خصوص هرگونه خطری که سلامتی یتان را به خطر می اندازد، آگاه شوید تا بتوانید واکسیناسیون مورد احتیاج را قبل از سفر انجام دهید. شما می توانید از پزشک خود و یا با مراجعه به کلینیک در خصوص خطراتی که در سفر و مقصد شما وجود دارد و احتیاج به انجام تمهیداتی مثل واکسناسیون است مشورت بگیرید. اطمینان حاصل کنید که واکسیناسیون کامل استو در صورت احتیاج به واکسن های اضافی برای بیماری های شایع در منطقه که در آن سفر می کنید، آنرا پیدا کنید و انجام دهید.

2) هشدارهای بهداشتی مراکز بهداشت و توصیه های سلامتی در سفر را قبل از سفر آنالیز کنید. قبل از سفر به هر کجا، باید آنالیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ اطلاعیه بهداشتی مسافرتی برای آن مقصد و منطقه وجود ندارد و اعلام نشده است. شما معمولا می توانید این را در سایت های خبری یا صفحات دولتی، مانند مراکز کنترل بیماری و صفحه اطلاعیه سفر بهداشت Preventon، پیدا کنید.

3) خود را از مبتلا شدن به بیماری با غذا خوردن محافظت کنید. هنگام مسافرت، مراقب باشید که از غذا خوردن در مکانهای آلوده بترسید و انرا انجام ندهید. هپاتیت A و تب تیفو به وسیله غذای آلوده منتقل می شوند. بسته به جایی که در حال سفر هستید، غذا ممکن است برای غذا خوردن نباشد. اطمینان حاصل کنید که به کجا می روید و اگر نگرانی هایی در خصوص غذا وجود داشته باشد آنرا از قبل رفع کنید. مطمئن شوید که غذای گرم که کاملا پخته شده است می خورید و از خودن غذاهای خام اجتناب کنید. هنگام خوردن میوه و سبزی خام، مراقب باشید. اگر شما در یک کشور مستعد ابتلا به مواد آلوده هستید، میوه را نخورید مگر اینکه بتوانید آن را پوست بکنید. شما بعلاوه می توانید سبزی ها را با آب جوش یا طبخ کردن ضد عفونی کنید.

غذاهای خام مانند سالاد و صدف را نخورید. از خرید و خوردن مواد غذایی از فروشندگان خیابانی و دست فروش ها اجتناب کنید.

4) اقدامات احتیاطی لازم را در آشامیدن آب انجام دهید. نوشیدن آب آلوده می تواند به بیماری منجر گردد و در مسافرت، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، نگرانی بسیار مهمی است. اگر آشامیدن آب نگرانی شما در سفر است، مطمئن شوید که شما فقط آب بطری (آب معدنی) یا آب جوشیده شده را مصرف می کنید. نوشیدنی های پلمب و دارای نام و مشخصات استاندارد، مانند نوشابه های گازدار گزینه خوبی می باشد. یخ را در نوشیدنی های خود در منطقه ها خطرناک نوش جان نکنید، به یاد داشته باشید یخ فقط آب یخ زده است.

در منطقه ها با خطر آلودگی بالا، حمام نمیکنید، دندان های خود را نشویید، شنا نکنید، یا آب آشامیدنی را از شیر نیاشامید.

5) مشخص اینکه آیا شما احتیاجی به داروی پیشگیرانه دارید. سفر به برخی از کشورها، شما را در معرض خطر بالایی قرار می دهد. برخی از این بیماری ها احتیاج به داروهای پیشگیرانه ای دارند که قبل از آن، در طی و پس از سفر خود باید مصرف کنید. در خصوص برنامه سفر خود با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا به دارو پیشگیرانه احتیاج دارید. برای مثال، اگر شما به کشورهای دارای خطر بالای مالاریا سفر می کنید، به داروهای پیشگیرانه برای بیماری مالاریا احتیاج دارید.

6) از سرگرم شدن با حیوانات وحشی و خطرناک و غذا دادن به آنها خودداری کنید. حیوانات آلوده می توانند به وسیله تماس با مایعات و یا خوردن غذا از یک حیوان آلوده از طرق مصرف گوشت، ماهی و یا محصولات لبنی به شما بیماری های خود را انتقال دهند. دوری از هر گونه حیوانات وحشی یا خانگی باعث حفظ سلامتی شما و اجتناب از مبتلا شدن به بیماری ها است. با سگ یا میمون و حیوان خانگی به خصوص در کشورهای در حال توسعه ارتباط برقرار نکنید و به انها نزدیک نشوید.

از تغذیه دادن به حیوانات خودداری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1535

به "توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید