حمایت از حیوانات، گردشگران مسئول

به گزارش تور سریلانکا، اجازه ندهیم به نام گردشگری به حیوانات آسیب برسد

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در یک منطقه توریستی مثلا در هند مشغول غذا خوردن هستید، مردمی را ببینید که سوار فیل ها شده اند و با خوشحالی از سواریشان لذت می برند. همه ما دوست داریم در سفر از دیدن و بازی کردن با حیوانات لذت ببریم و به همین علت است که برای فیل سواری ثبت نام می کنیم به باغ وحش می رویم و شیرها و ببرهایی را که در قفس قدم میزنند دیدن می کنیم. چه کسی دوست ندارد که به حیوانات، این مخلوقات زیبا و با نمک و گاهی پشمالو، نزدیک گردد!؟ با خبرنگاران همراه شوید و از آنچه بر این حیوانات می گذرد بیشتر مطلع شوید:

حمایت از حیوانات، گردشگران مسئول

اغلب حیواناتی که از آنها استفاده توریستی می گردد آزار و اذیت شده اند. بیشتر این حیوانات در شرایطی وحشتناک نگهداری می شوند و زیردست مربیانی ناشی آموزش می بینند. مکان هایی که توریستان برای بازدید حیوانات انتخاب می نمایند، مکان هایی علمی نیستند، بلکه فقط مرکزی سرگرمیی برای انسان اند که هیچ نگرانی ای بابت رفاه حیوانات ندارند.

واقعیت این است که همه ما انسان هستیم و هیچ یک از ما مقدس نیست. شاید بسیاری از ما خودمان در سفر سوار فیل ها شده و از سواریمان لذت برده باشیم. ولی اگر از شرایط زندگی این حیوانات مطلع شویم هرگز به عنوان یک توریست اجازه سوءاستفاده از حیوانات را نخواهیم داد.

هدف ما از نزدیک شدن به حیوانات فقط بازی کردن با آن هاست. اما همین که به این مراکز مراجعه کنیم وارد چرخه آزاررساندن به حیوانات می شویم. هیچ یک از ما دلش نمی خواهد باور کند مکان هایی که برای سرگرمی انتخاب می نماید باعث صدمه زندن به یک موجود زنده می گردد. برای همین برخی از ما شاید درباره آن مرکز تحقیقاتی را انجام دهیم تا با خیال راحت به بازدید از آنجا برویم. مثلا ممکن است مقاله هایی را درباره مرکز موردنظرمان بخوانیم اما هیچکس نیست که اعتراف کند حیوانات را آزار می دهد و بگوید: بله! ما در اینجا حیوانات را آزار می دهیم! درحقیقت اغلب این مراکز این مسئله را انکار می نمایند.

نگهداری از فیل ها هزینه بالایی دارد و به همین دلیل مربیان، فیل ها را تمام روز با زین و وسایل تزییتی دیگر، دنبال خودشان می کشند تا پول بیشتری به دست بیاورند. مربیان این فیل ها لزوما آدم های بی فکر و بی احساسی نیستند. مشکل اینجاست که آن ها به طور حرفه ای آموزش ندیده اند و بیشترا انسان های فقیری هستند که می خواهد درآمدی برای خانواده هایشان کسب نمایند.

چندی پیش یک فیل، یک نفر را در کوسامویی کشت. مربی فیل مرد فقیری بود که به خاطر سیر کردن شکم خانواده اش، فیل را مجبور می کرد که ساعت ها در گرمایی کشنده به مسافران سواری بدهد. اغلب مربی ها انسان های خوبی هستند، اما رییس ها یا شرکت هایی که آن ها را اداره می نمایند فقط در پی سود اقتصادی هستند.

متاسفانه واقعیت این است که در صنعت توریستی حیوانات زیادی آزار می بینند. پس سعی کنید در سفرتان از برنامه هایی مانند، فیل سواری، قدم زدن با شیرها، تماشای نمایش میمون ها، دعوای اورانگوتان ها، سیرک دلفین ها، سلفی گرفتن با ببرها و… استقبال نکنید.

توریستان انسان هایی هستند که زمین و موجودات زنده آن را دوست دارند و طبیعتا برای حفظ و نگهداری آن کوشش می نمایند. اگر توریستان از پشت پرده این برنامه ها مطلع شوند، به سودجویان این جریان هرگز اجازه چنین سواستفاده هایی را نخواهند داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1420

به "حمایت از حیوانات، گردشگران مسئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از حیوانات، گردشگران مسئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید