خبرنگاران فراوری الکل در کارخانه کنسانتره شاهرود شروع شد

به گزارش تور سریلانکا، شاهرود-خبرنگاران- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه کارخانه کنسانتره شاهرود نخستین واحد فراوری الکل اتیلیک در استان سمنان است، گفت : این کارخانه به همت کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان این واحد فراوریی راه اندازی شده است.

خبرنگاران فراوری الکل در کارخانه کنسانتره شاهرود شروع شد

جهت دریافت خدمات اجرای درخت مناسب پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سولماز میرزامحمدی شامگاه چهارشنبه گفت: کارشناسان معاونت غذا و دارو با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و احتیاج شدید به ضدعفونی کننده های بر پایه الکل اتیلیک و ظرفیت سنجی کارخانه های فراوریی زیر پوشش حوزه نظارتی ، پیشنهاد فراوری الکل را با توجه به تجهیزات مشابه به مسوولان کارخانه کنسانتره ارائه نمودند.

وی با بیان اینکه برای شروع فراوری الکل اتیلیک 70 و 86 درصد در دستور کار است، توضیح داد: به همت کارشناسان به زودی فراوری الکل اتیلیک 96 درصد هم انجام خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فراوری روزانه پنج تن الکل اتیلیک را در این کارخانه پیش بینی نموده و اظهار نمود: الکل فراوریی با نظارت معاونت غذا و دارو در اختیار کارخانه های فراوری کننده مواد ضدعفونی کننده و صنایع قرار خواهد گرفت .

میرزامحمدی پیش بینی کرد در آینده نزدیک علاوه بر برطرف احتیاج استان، امکان ارسال الکل فراوریی به سایر استانها نیز وجود خواهد داشت .

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال های گذشته تنها در فصل تابستان و اوایل پاییز فعالیت داشته، ادامه داد: با این تغییر کاربری امکان فعالیت در تمام فصول سال ایجاد می گردد که این امر موجب رونق اشتغال در منطقه است.

کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در شروع فعالیت از سال 1386 پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال 87 به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ ها، کنسانتره انگور فراوری نشد و فقط سه هزار و 500 تن سیب فرآوری شد، طی سال های 86 تا 92 به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود فراوری شد و به مصرف داخلی رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان تا به امروز 76 هزار و 389 تن در کشور به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد چهار هزار و 777 تن فوت و 49 هزار و 933 تن بهبود یافتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 166

به "خبرنگاران فراوری الکل در کارخانه کنسانتره شاهرود شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری الکل در کارخانه کنسانتره شاهرود شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید