خبرنگاران روسیه مسبب دستگیری اتباع خود در بلاروس را اوکراین خواند

به گزارش تور سریلانکا، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بدون اشاره به نام اوکراین بیان نمود: اطلاع داریم که در خصوص دستگیری 33 تبعه روس در بلاروس پای کشوری دیگر در میان است.

خبرنگاران روسیه مسبب دستگیری اتباع خود در بلاروس را اوکراین خواند

به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخارووا روز شنبه در یک همایش سیاسی-آموزشی جوانان با عنوان قلمرو تفکرات-2020 در حومه مسکو ماجرای دستگیری 33 تبعه روس در بلاروس را دسیسه چینی کشور سوم خواند.

هفته گذشته 33 تبعه روس در حومه مینسک دستگیر شدند که گفته می شود عضو شرکت خصوص امنیتی واگنر روسیه هستند که برای پول در هر کشوری دست به عملیات نظامی می زند.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین از همتای بلاروسی خود خواسته بازداشت شدگان روس را به اوکراین تحویل دهد.

زاخارووا افزود: یک هفته است که ماجرای دستگیری این افراد در بلاروس، پهنه اطلاع رسانی این کشور را پر کرده است. آن را حتی عملیات ویژه طرف روسی برای اعزام نیروهای آموزش دیده به کشور همسایه خوانده اند.

زاخارووا گفت: از قرائن چنین برمی آید که این اقدام یک دسیسه کشور ثالث بود. اما یک هفته است که سر مردم بلاروس را با این مساله مشغول کرده اند و در این مورد مقاله ها نوشته و گزارش ها منتشر کرده اند.

گفتنی است روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا به نقل از یک مقام سازمان های امنیتی روسیه نوشت: دستگیری 33 تبعه روسیه در بلاروس را سازمان های اطلاعاتی اوکراین برنامه ریزی کرده اند.

به گفته این مقام که نامش فاش نشده است، چند نفر که خود را کارکنان شرکت روس نفت معرفی کرده بودند اعلام کردند که درپی استخدام نگهبانان برای مراکز نفتی این شرکت در خارج هستند و به این ترتیب اتباع روس را فریب داده اند.

روسیه انتخابات در بلاروس را پیگیری میکند

زاخارووا در ادامه اظهارات خود به انتخابات ریاست جمهوری بلاروس هم اشاره کرد و گفت: روسیه اولین سال نیست که پیشنهاد می کند در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا اصول شفافی برای فرایند انتخابات تنظیم شود و فقط به نتیجه گیریهای کارشناسان مختلف و ناظران استناد نشود.

به گفته زاخارووا، در بلاروس همینک گروه ناظران از کشورهای مختلف فعالیت می کند که باید ارزیابی خود را از فرایند انتخابات اعلام کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 502

به "خبرنگاران روسیه مسبب دستگیری اتباع خود در بلاروس را اوکراین خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه مسبب دستگیری اتباع خود در بلاروس را اوکراین خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید