خبرنگاران شرکت های گیلانی آماده مشارکت در پروژه های عمرانی قره باغ هستند

به گزارش تور سریلانکا، رشت - خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی گیلان در زمینه فراخوان دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر دعوت از کشورهای دوست از جمله ایران برای اجرای پروژه های عمرانی منطقه قره باغ گفت : شرکتهای تخصصی عمرانی استان گیلان با توجه به ظرفیت های خوبی که دارند، آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه های عمرانی هستند.

خبرنگاران شرکت های گیلانی آماده مشارکت در پروژه های عمرانی قره باغ هستند

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

هادی تیزهوش تابان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: چندین شرکت گیلانی دارای تجارب علمی، عملی و ظرفیت های بسیاری در اجرای پروژه های عمرانی و فنی مهم همچون ساخت فرودگاه، راه، پل و ساختمان هستند و در صورت مهیا بودن شرایط حضور شرکتهای ایرانی، در بازسازی قره باغ آمادگی مشارکت در این امر را داریم.

وی یادآور شد : از گذشته مواد معدنی، غذایی و مصالح ساختمانی، عمده صادرات جمهوری اسلامی ایران به وسیله گیلان به جمهوری آذربایجان بوده و هم اکنون نیز این فرایند جریان دارد و آذربایجان از کشورهای همسایه، دوست و شریک مهم تجاری کشورمان بوده و به طور قطع حضور شرکتهای فنی و تخصصی ساختمانی ایران از جمله استان گیلان در پروژه های عمرانی این کشور می تواند در توسعه مبادلات تجاری نیز تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد : ضوابط و شرایط قانونی نحوه مشارکت شرکتهای خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در این فراخوان به وسیله دولت باکو معین تر شده و سفارت ما در این کشور هم اطلاع رسانی مناسب را و مقدمات لازم در زمینه حضور شرکتهای ایرانی در این امر را انجام دهد.

وی گفت: اگر انتخاب شرکتهای ساختمانی به وسیله مناقصه انجام گردد، شرکت های ایرانی توانایی و قدرت رقابت با کشورهای دیگر را در شرایط عادلانه دارند.

تیزهوش تابان گفت: در حال حاضر از نحوه و شرایط حضور شرکتهای ایرانی برای مشارکت در اجرای پروژه های بازسازی قره باغ اطلاعاتی در دست نیست و به محض کسب اطلاعات لازم به طور یقین از شرکتهای ساختمانی استان دعوت نموده و اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت.

وی مطرح نمود : در این میان باید شرکتهای ساختمانی دارای رتبه یک در رشته های مختلف (راه و پل، فرودگاه، سدهای آبی ، ساختمانی، تاسیسات آبی و برق رسانی و نظایر) از هم اکنون جهت ارائه ظرفیت، توانایی ها و رزومه کاری خود اقدام به تهیه بروشورها و سایت قابل دسترسی جهت معرفی خود به کشورهای همسایه به زبانهای فارسی و انگلیسی اقدام کنند زیرا اتاق های بازرگانی و کنندگی های وزارت امور خارجه کشورمان در کشورهای هدف فقط می توانند در مقام تسهیل کننده عمل کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه؛ این دعوت رئیس جمهوری آذربایجان را فرصت خوبی برای ارائه توانمندی های شرکت های ایرانی خواند و گفت: امید است کشور آذربایجان نیز شرایط و امکانات لازم را برای حضور شرکت های ایرانی فراهم کند.

گیلان با موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و مرز مشترک با آذربایجان به وسیله آستارا و برخورداری از زیر ساخت هایی همچون بنادر و راه اهن آستارا - جمهوری آذربایجان می تواند در اجرای پروژه های مشترک و تحکیم بیشتر مناسبات نقش بسزایی ایفا نماید و مسیری مناسب برای تامین مصالح ساختمانی مورد احتیاج پروژه های بازسازی منطقه قره باغ باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 694

به "خبرنگاران شرکت های گیلانی آماده مشارکت در پروژه های عمرانی قره باغ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت های گیلانی آماده مشارکت در پروژه های عمرانی قره باغ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید