رایزنی تلفنی مرکل و پوتین با موضوع کرونا و مناقشه قره باغ

به گزارش تور سریلانکا، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه در مصاحبهیی تلفنی درباره بعضی موضوعات بین‌المللی از جمله بحران کرونا، مسئله اوکراین و مناقشات بین ارمنستان و آذربایجان مصاحبه کردند.

رایزنی تلفنی مرکل و پوتین با موضوع کرونا و مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگویی تلفنی به بعضی مسائل و موضوعات بین المللی پرداختند. این خبر را کرملین خاطرنشان کرد. یک سخنگوی دولت در برلین هم این گفتگوی تلفنی را تایید نموده است.

بر این اساس مرکل و پوتین در این گفتگوی تلفنی درباره شرایط در اوکراین گفتگو کردند. این دو مقام اروپایی بر لزوم کوشش های مشترک برای حل مناقشات در این منطقه تاکید کردند.

کرملین خاطرنشان کرد که اجرای توافق نامه های قبلی با فرانسه و اوکراین همچنان باید ادامه یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روسیه اخیرا این انتقاد را به برلین و پاریس به عنوان قدرت های میانجی برای حل مناقشات اوکراین وارد می نماید که فشار بسیار کمی بر کیف برای اجرای برنامه های صلح مینسک در شرق اوکراین وارد می نمایند.

براساس اطلاعات برلین در این گفتگوی تلفنی همچنین به مسئله مناقشات بر سر مسئله مسمومیت آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین نیز پرداخته شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روسیه همه انتقادهای برلین مبنی بر دست داشتن در این اقدام را رد می نماید. اتحادیه اروپا چندی پیش به اتهام دست داشتن مسکو در این اقدام و همچنین حملات سایبری مسکو علیه این اتحادیه تحریم هایی را علیه روسیه تصویب کرد.

مسئله مبارزه با ویروس کرونا به وسیله واکسن کرونا هم از دیگر موضوعاتی بود که مرکل و پوتین در مذاکرات تلفنی خود به آن پرداختند. قرار شد وزرای بهداشت دو کشور برای این منظور با هم در ارتباط باشند.

پوتین همچنین اطلاعاتی را درباره منطقه کوهستانی قره باغ بعد از جنگ اخیر بین ارمنستان و آذربایجان در اختیار برلین قرار داد. روسیه به عنوان میانجی برای اجرای آتش بس مورد توافق گرفته در این منطقه کوشش می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 669

به "رایزنی تلفنی مرکل و پوتین با موضوع کرونا و مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی مرکل و پوتین با موضوع کرونا و مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید