خبرنگاران طرح آمارگیری نیروی کار لرستان تلفنی اجرا می گردد

به گزارش تور سریلانکا، خرم آباد - خبرنگاران - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: سال جاری به دلیل شیوع کرونا طرح آمارگیری نیروهای کار استان به صورت تلفنی انجام می گردد.

خبرنگاران طرح آمارگیری نیروی کار لرستان تلفنی اجرا می گردد

سید حسین نورالدینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: طرح آمارگیری نیروی کار از مهم ترین طرح های آماری مرکز آمار ایران بوده که منطبق بر آخرین توصیه­ های سازمان بین المللی کار است و برای مقایسه بین المللی شاخص های نیروی کار امکان بهتری را فراهم می­ آورد.

وی با اشاره به شروع اجرای طرح از 20 اردیبهشت گفت: طرح آمارگیری نیروی کار بر اساس احتیاج برنامه ریزان و با هدف محاسبه شاخص های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت مالی، نرخ بیکاری و تغییرات آن­ها طراحی شده است.

وی گفت: این طرح توسط مرکز آمار ایران با همکاری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها به صورت نمونه گیری اجرا می گردد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان با بیان اینکه این طرح به صورت فصلی در طول سال 1399 اجرا می گردد توضیح داد: ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری، به وسیله تماس تلفنی با خانوارهای نمونه پرسشنامه­ های مربوطه را تکمیل می­ نمایند و در صورت عدم پاسخگویی خانوار به تلفن، به صورت حضوری مراجعه می نمایند.

نورالدینی ادامه داد: اجرای فصل بهار این طرح از 20 اردیبهشت شروع و تا سرانجام این ماه به وسیله تماس تلفنی ماموران آمارگیر به یکهزار و 884 خانوار نمونه از خانوارهای شهری و روستایی در استان انجام می پذیرد.

وی همچنین اضافه کرد: شماره تلفن­های سازمان برای اجرای تلفنی این طرح 6-33221465 ، 33200266 و 33222804 می­ باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سرانجام گفت: براساس نتایج این طرح در سال 1398، نرخ بیکاری استان 15,4درصد که نسبت به سال 97، معادل 1,8 درصد افزایش داشته و نرخ مشارت مالی استان در سال 98، معادل 36,7 درصد بوده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 338

به "خبرنگاران طرح آمارگیری نیروی کار لرستان تلفنی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح آمارگیری نیروی کار لرستان تلفنی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید