خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/اصفهان فرماندار کاشان از بهره برداری از طرح آب رسانی به روستای قهرود با اعتبار 25 هزار میلیون ریال اطلاع داد.

خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

علی اکبر مرتضایی قهرودی در مراسم بهره برداری از این طرح، اظهار کرد: خط انتقال آب چشمه کنگران به قهرود با هدف مناسب سازی کمیت و کیفیت آب شرب و حفظ پایداری آبرسانی به این روستا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این طرح به طول 14 کیلومتر و حجم آب انتقالی آن 8 لیتر در ثانیه است. ساخت دو مخزن به ظرفیت 100 و 50 متر مکعب، ساخت ایستگاه پمپاژ، ساخت پنج باب ایستگاه فشار شکن و مخازن تعادلی، اجرا و تجهیز خط انتقال برق به طول 800 متر از مشخصات اجرایی این طرح بوده است.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار کاشان توضیح داد: روستای قهرود، شاخص های منحصر به فرد دارد که بهره برداری از این طرح باید تجدید پیمان برای شکوفایی و توسعه دوباره این روستا به برکت همت، همدلی و مشارکت فعال مردم باشد.

وی توضیح داد: قهرود، تنها روستای صنعتی بود که فراوریات آن به دنیا صادر می شد و خدماتی را به اقتصاد کشور کرد که نقطه عطف تاریخ است، از جمله آنکه هم در زمان جهاد و هم در دوره سازندگی پیشرو بود.

مرتضایی اعلام نمود: امروز قهرود با وجود مردم خود امید و توسعه را باید شاهد باشد. دلسوزی و غیرت مردم قهرود باعث شده که فرزندان این خطه در عظیم ترین مراکز علمی دنیا بدرخشند.

فرماندار کاشان اضافه کرد: باید با اتحاد، دوباره توسعه قهرود را رقم بزنیم، از مباحث سیاسی فاصله بگیریم و برای خدمت به قهرود و ایران کوشش کنیم. نگاه روستایی و شهری را باید اصلاح کنیم.

وی با اشاره به طرح مثلث گردشگری شهرستان های نطنز، کاشان و آران بیدگل، تاکید نمود: در این جهت تمام صنایع مربوط به گردشگری را با استفاده از ظرفیت های آن فعال کنیم و اقتصاد سه شهرستان را نجات دهیم.

مرتضایی توضیح داد: باید با همدلی آنچه را که داریم استخراج کنیم، خوب فکر کنیم تا بتوانیم ثروت فراوری کنیم. از ظرفیت های مشترک استفاده کنیم، به یکدیگر یاری کنیم و جهت عظمت و شکوفایی منطقه و ایران را رقم بزنیم.

نماینده شهرستان نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز دانش آموز، حامل امید و تحلیل جامعه و شرایط حاکم بر دنیا بود. راهکارهایی که باید در این دوره از زمان مورد توجه قرار بگیرد.

رحمت اله فیروزی پور اضافه کرد: راهکار مسائل کشور تکیه بر توانمندی های داخلی است و نگاه به بیرون نگاه اشتباهی است. تجربه 40 ساله کشور نشان می دهد که خارجی ها به فکر ما نیستند. همه ارکان نظام با حضور فعال مردم باید جهت سازندگی و توسعه کشور را انجام دهند.

وی توضیح داد: قهرود یک روستا است، اما با مشارکت مردم اقدام های خود را با مشارکت خود رقم زده اند و امیدواریم طرح آبخیزداری این روستا به زودی و با اتحاد و وحدت مردم به بهره برداری برسد.

فیروزی پور گفت: مردم لایق حمایت و یاری های بیشتری هستند، اما سال جاری شرایط خاصی بر کشور حاکم است که ناشی از تحریم های ظالمانه ای است که بعد از انقلاب شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 646

به "خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید