افزایش سفرهای داخلی در چند ماه آینده
به گزارش تور سریلانکا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش سفرهای داخلی در چند ماه آینده صورت می پذیرد.
علی اصغر شالبافیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور در پانزدهمین نشست هم اندیشی سیاست ها و استراتژی های بلندمدت گردشگری داخلی سازمان جهانی جهانگردی سیاست ها و استراتژی های ایران را بویژه در دوران کرونا و پساکرونا تشریح کرد.
او با اشاره به چالش های پیش روی توسعه گردشگری ایران درباره اقداماتی که در زمان پاندمی کرونا برای کاهش اثرات منفی آن بر گردشگری داخلی به وسیله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران صورت گرفته، گفت: با توجه به این که شرایط پاندمی کرونا بگونه ای بود که مرزهای ورودی کشور بسته شد و سفرهای داخلی هم طبق دستورالعمل های بهداشتی با محدودیت های فراوانی روبرو شد، فعالان گردشگری ایران آسیب زیادی دیدند که اقداماتی برای حمایت از آنها و جلوگیری از تعطیلی این مراکز در نظر گرفته شد و این حمایت ها تا زمان از بین رفتن بیماری ادامه خواهد داشت.
شالبافیان اضافه نمود: با توجه به اینکه در این شرایط، امکان صدور مجوز سفر گسترده به مقاصد گردشگری را نداریم، در این چند سال رویکرد توسعه و متنوع سازی محصولات گردشگری را اتخاذ کردیم که حاصل آن را میتوان صدور مجوز گردشگری کشاورزی دانست و سایر محصولات گردشگری هم مطابق با ظرفیت های گردشگری کشور در حال شناسایی و برنامه ریزی هستند تا به سمت توسعه گردشگری تخصصی و خانواده محور پیش برویم.
او به افزایش سرعت واکسیناسیون عموم مردم ایران از جمله فعالان شاغل در حوزه گردشگری اشاره نمود و از منظره رو به رشد گردشگری داخلی در چند ماه آینده و رونق دوباره آن اطلاع داد و گفت: در حال آماده سازی زیرساخت ها و روساخت های لازم برای آغاز دوباره رونق گردشگری داخلی از جمله برای رویدادهای ملی و بین المللی شامل عید نوروز و سایر جشنواره های موضوعی هستیم.
وی ادامه داد: در این چند سال از ظرفیت نیروهای متخصص و علمی برای تهیه اسناد فرادست و مطالعاتی استفاده کردیم و سند راهبردی توسعه گردشگری، استراتژی ملی صادرات گردشگری و برند ملی گردشگری ایران را تهیه نموده ایم. بسیاری از دوره های آموزشی و توانمندسازی حوزه گردشگری را هم در بستر فضای مجازی توسعه داده و برای علاقمندان اجرا کردیم.
معاون گردشگری با اشاره به تهیه دستورالعمل سفر هوشمند و ایمن، از تهیه طرح های تبلیغاتی از جمله ویدیوکلیپ و مونشن گرافیک برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و تمرکز بر تورهای سازماندهی شده به جای سفرهای انفرادی و طولانی مدت و تمرکز بر تفریحات در منطقه ها باز از قبیل مزارع گردشگری و طبیعت گردی اطلاع داد.
شالبافیان بعلاوه نسبت به اشتراک گذاری تجربیات و اقدامات سایر کشورها در روبروه با کرونا و رونق دوباره گردشگری داخلی ابراز تمایل کرد.
منبع: همگردی