در دیدار بایدن و اشرف غنی چه گذشت؟

به گزارش تور سریلانکا، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان در کاخ سفید گفت، حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی واشنگتن از کابل سرانجام نخواهد یافت.

در دیدار بایدن و اشرف غنی چه گذشت؟

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که به آمریکا سفر کرده گفت که افغانستان وارد مرحله جدیدی از مشارکت با آمریکا شده است.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح می کرد، اضافه کرد: نیروهای افغانستانی پایگاه های نظامی (که نیروهای ناتو در آن مستقر بوده اند) در شمال کشور تحویل گرفته اند.

بایدن هم در این دیدار گفت: مشارکت میان آمریکا و افغانستان هرگز به سرانجام نخواهد رسید و افغانستانی ها نیازمند تعیین سرنوشت کشورشان هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: نیروهایمان از افغانستان خارج می شوند اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا اقتصادی به سرانجام نخواهد رسید.

روز گذشته هم یک مقام آمریکایی خبر داد که طی دو هفته آینده بخش عمده ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن 650 نظامی در افغانستان برای حمایت از دیپلمات ها باقی خواهد گذاشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه شنبه گذشته خبر داد که عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از 50 درصد تکمیل شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1096

به "در دیدار بایدن و اشرف غنی چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار بایدن و اشرف غنی چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید