رایزنی بن با همتای قطری درباره افغانستان

به گزارش تور سریلانکا، ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داد که آنتونی بن و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در خصوص مسائل منطقه ای از جمله مذاکرات صلح افغانستان تلفنی گفت وگو کردند.

رایزنی بن با همتای قطری درباره افغانستان

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از ند پرایس سخنگوی آن وزارتخانه اطلاع داد که آنتونی بن و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی دیشب (18 تیر) در خصوص مسائل منطقه ای گفت وگو کردند.

وعده اخیر یاری قطر به لبنان و حمایت این کشور از مذاکرات صلح افغانستان از دیگر موضوع های مورد بحث این دو مقام بود.

به گفته پرایس، دیپلمات ارشد آمریکایی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری مستحکم میان دوحه و واشنگتن، از نقش رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در پیشبرد صلح و امنیت در منطقه تشکر کرد.

آنتونی بن وزیر خارجه آمریکا دیروز هم با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان درباره تداوم همکاری ها در فرایند صلح افغانستان تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود طرفین در این گفت وگو بر اهمیت ادامه همکاری های ایالات متحده و پاکستان در فرایند صلح افغانستان پس از سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان به واشنگتن در فرایند صلح تأکید کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت پاکستان به اسم کلیدی برای آینده صلح آمیز افغانستان به علت فعالیت بعضی نیروهای طالبان در این کشور است.

وی دیروز اطلاع داده بود که آنتونی بن، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه در امور افغانستان و دیگر مقامات ذی ربط آمریکایی قرار است با همتایان خود در سطح دنیا، و کشورهای همسایه آن کشور هماهنگی و همکاری نمایند تا راه چاره پایداری شامل آتش بس فراگیر پیدا نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1093

به "رایزنی بن با همتای قطری درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی بن با همتای قطری درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید