دولت جدید یونان سوگند یاد کرد

به گزارش تور سریلانکا، دولت جدید چپگرای یونان امروز چهارشنبه با ادای سوگند کار خود را شروع کرد و قول داده است تا اقتصاد بحران زده این کشور را احیا کند.

دولت جدید یونان سوگند یاد کرد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان دولت جدید این کشور را با حضور بیشتر وزرای قبلی تشکیل داده است.

سیپراس با حفظ تیم مذاکره کننده با وام دهندگان بین المللی پیغام روشنی را برای آنها ارسال نموده است. البته دولت یونان این بار با یک بحران تازه روبرو شده است: بحران مهاجرت.

اقلیدس ساکالوتوس بار دیگر به سمت وزیر دارایی یونان انتخاب شده است. یانیس دراگاساکیس معاون نخست وزیر یونان در این باره تاکید نمود: هدف ما رونق و بازسازی کشور است. ما عزم جدی برای غلبه بر مسائل داریم.

سیپراس امروز پنج شنبه به بروکسل سفر می نماید تا در نشست فوق العاده رهبران اروپا در مورد بحران مهاجرت شرکت کند. این نشست یک روز پس از آن برگزار می گردد که وزرای اروپایی با طرح جنجالی اسکان 120 هزار مهاجر دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت نموده اند.

دولت جدید یونان تاحد زیادی همان دولت قبلی است که کمتر از 7 ماه زمام امور را در اختیار داشته است. دولت قبلی یونان پس از افزایش مخالفت ها در بین نمایندگان حزب سیریزا با بسته نجات مالی جدید نهادهای بین المللی، مجبور شد در ماه اوت از قدرت کناره گیری کند.

دولت جدید یونان 16 وزیر و 30 معاون وزیر دارد. تنها 4 زن در کابینه جدید یونان حضور دارند. به نظر می رسد مهمترین اولویت دولت جدید یونان اجرای اصلاحات مالی مورد نظر وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های مالی بیشتر است.

یونان طی ماه های اخیر با بحران ورود مهاجران خارجی از خاورمیانه و شمال آفریقا روبرو شده است. یونان و ایتالیا بیشترین آسیب را از این بحران متحمل شده اند.

سیپراس در دوره 7 ماهه نخست وزیری خود، یونان را تا آستانه فروپاشی مالی و خروج از منطقه یورو پیش برد.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

رهبران اروپایی اخیرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 260

به "دولت جدید یونان سوگند یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید یونان سوگند یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید