ایندیپندنت: رای نه یونان، اروپا را با بحران روبرو کرد

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران: مردم یونان با رد کردن قاطعانه اجرای سال ها اقدامات ریاضتی بیشتر، اتحادیه اروپا را با بزرگترین بحران سیاسی تاریخ خود روبرو کردند.

ایندیپندنت: رای نه یونان، اروپا را با بحران روبرو کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی با اشاره به همه پرسی روز گذشته مردم یونان نوشت: مردم یونان با رد کردن قاطعانه اجرای سال ها اقدامات ریاضتی بیشتر، اتحادیه اروپا را با بزرگترین بحران سیاسی تاریخ خود روبرو کردند.

به نوشته ایندیپندنت، به دنبال برگزاری همه پرسی در یونان، دولت تحت رهبری حزب سیریزا در آتن آنچه را که پیروزی دموکراسی بر تروریسم مالی نامید، جشن گرفت. اما زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان درباره پیامدهای این رأی منفی به یونان هشدار داد.

هفته گذشته مقامات اروپایی هشدار داده بودند که رأی منفی به اجرای اقدامات ریاضتی به معنی خروج یونان از منطقه یورو خواهد بود اما این هشدار بر تصمیم رأی دهندگان یونانی تاثیری نداشت.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای با تاکید بر اینکه به نتیجه همه پرسی یونان احترام خواهد گذاشت، اظهار داشت ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در حال مشورت با سران 18 کشور عضو منطقه یورو و همچنین سران نهادهای اتحادیه اروپا است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه احتمالا روز دوشنبه در نشستی یکی از مهمترین تصمیم های اتخاذ شده در تاریخ اتحادیه اروپا را خواهند گرفت. قرار است روز سه شنبه هم نشست سران منطقه یورو برگزار گردد.

آنها باید تصمیم بگیرند که آیا غرور خود را زیر پا بگذارند، همبستگی اروپا را مد نظر قرار دهند و به توافقی دست یابند که موجب هدر رفتن پول مالیات دهندگان آنها خواهد شد یا این که رابطه خود با یونان را قطع نمایند و این کشور را مجبور سازند از منطقه یورو خارج گردد و پول خود را به چاپ رساند.

به گزارش تلویزیون یونان، الکسیس تسیپراس، نخست وزیر این کشور به محض معین شدن نتیجه همه پرسی با اولاند و بعضی از دیگر سران کشورهای اروپایی تلفنی مصاحبه نموده است.

سخنان امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه بارقه امیدی برای یونان ایجاد نموده است. به اعتقاد وی اروپا نمی تواند کل یک ملت را سرکوب کند و باید راهی برای سازش پیدا گردد.

پاناگیوتیس کوروبلیس، وزیر بهداشت یونان هم به روزنامه ایندیپندنت گفت بر این باور است که دموکراسی در اروپا به پیش می رود و این که نتیجه این همه پرسی همه را مجبور خواهد تا در مواضع خود تجدید نظر نمایند.

وی اضافه نمود: اروپا مسئول است و نمی تواند به راحتی مسئولیت خود را گردن دیگران بیندازد.

اما اِوا کوپاچ، نخست وزیر لهستان معتقد است رای منفی مردم یونان به این معنی است که یونان یک راه بیشتر پیش رو ندارد و آن خروج از منطقه یورو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 250

به "ایندیپندنت: رای نه یونان، اروپا را با بحران روبرو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندیپندنت: رای نه یونان، اروپا را با بحران روبرو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید