ملاقات ظریف با وزرای خارجه یونان، مقدونیه، اسلوونی، نروژ و لهستان

به گزارش تور سریلانکا، وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد با همتایان خود از کشورهای یونان، مقدونیه و اسلوونی ملاقات و مصاحبه کرد.

ملاقات ظریف با وزرای خارجه یونان، مقدونیه، اسلوونی، نروژ و لهستان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و نیکلاس کوتزیاس وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و یونان در روز سه شنبه (به وقت نیویورک) 7 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و علاوه بر روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در مورد بحران سوریه نیز گفتگو کردند.

آقای نیکلاس کوتزیاس، وزیر امورخارجه یونان ضمن اظهار همدردی با خانواده های شهدای حادثه مکه کشته شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از تبریک انتخاب مجدد آقای الکسیس سیپراس به عنوان نخست وزیر یونان از گسترش روابط روابط دوجانبه فیمابین ایران و یونان استقبال به عمل آورد.

در این ملاقات قرار شد که سفر وزیرخارجه یونان به تهران به زودی انجام گردد و پس از آن نخست وزیر آن کشور نیز به ایران سفر کند. در ضمن طرفین حمایت ایران و یونان از یکدیگر در محافل و مجامع بین المللی مورد استقبال طرفین نهاده شد.

در بخشی از ملاقات بحران سوریه و ضرورت پایان آن نیز مورد گفتگو واقع شد. وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به ضرورت عدم وجود هر گونه پیش شرط برای پایان درگیری ها بر مبارزه با تروریسم در گام اول و قطع ریشه های آن و سپس تشکیل دولت اتحاد ملی با مشارکت همه طرف های درگیر، طرح سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه را برای همتای یونانی خود تشریح کرد.

ملاقات ظریف با وزیر خارجه مقدونیه

محمدجواد ظریف و نیکلا پاپوسکی وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و مقدونیه طی ملاقاتی در روز سه شنبه 7 مهرماه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد موضوع آوارگان سوری، بحران سوریه و همکاری با یکدیگر برای یاری به صلح و پایان درگیری ها در آن کشور و همچنین طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه با استفاده از اهرم های سیاسی و غیرنظامی گفتگو به عمل آوردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف مالی، تجاری، آموزشی و فرهنگی، بازگشایی سفارت مقدونیه در تهران و حمایت طرفین از یکدیگر در محافل و مجامع بین المللی مصاحبه کردند.

ملاقات ظریف با وزیر خارجه اسلوونی

وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی در روز سه شنبه 6 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند.

آقای کارل ویکتور اریاوک وزیر امور خارجه اسلوونی با اشاره به حادثه اخیر مکه که طی آن هزاران نفر جان باختند، کشته شدن آقای آقائی پور، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا و سایر قربانیان آن حادثه را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

همچنین وزیر امورخارجه اسلوونی حصول توافق میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 را تبریک گفت.

در ادامه مصاحبهها، آقای اریاوک اظهار کرد که دولت متبوعش در نظر دارد سفارت اسلوونی در تهران را بازگشایی کند و نیز با توجه به اشتیاق صاحبان تجارت برای ورود به بازار ایران و سرمایه گذاری در این کشور اتاق بازرگانی اسلوونی در تهران را نیز فعال نماید که مورد استقبال دکتر ظریف، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران نهاده شد.

در ضمن سفر رئیس جمهور اسلوونی به تهران در این ملاقات مطرح شد و گفته شد که این سفر انجام خواهد شد. استفاده از روابط پارلمانی و تبادل هیاتهای سیاسی، پارلمانی و بازرگانی به عنوان ابزارهای گسترش روابط سنتی فیمابین ایران و اسلوونی نیز در این ملاقات مورد تاکید طرفین نهاده شد.

ملاقات ظریف با وزرای خارجه نروژ و لهستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه نروژ و لهستان بصورت جداگانه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات کردند.

در این ملاقات ها طرفین در مورد ارتقاء سطح روابط دوجانبه و آخرین شرایط روابط دو کشور رایزنی و گفتگو کردند.

در هر دو ملاقات آقای دکتر ظریف طرف های مقابل را در جریان حادثه مکه و عمق آلام و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار دادند.

همچنین در این ملاقات ها در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و به ویژه سوریه بحث و گفتگو شد و تحولات اخیر در این خصوص مورد توجه نهاده شد.

ظریف طرف های مقابل را در جریان برنامه های ایران برای مقابله با تروریسم و حل و فصل بحران های منطقه ای قرار داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 294

به "ملاقات ظریف با وزرای خارجه یونان، مقدونیه، اسلوونی، نروژ و لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با وزرای خارجه یونان، مقدونیه، اسلوونی، نروژ و لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید