راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان

به گزارش تور سریلانکا، با 100 تا 200 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ این شاید سوال بسیاری از افراد قشر متوسط باشد که به دنبال خرید خودرویی معمولی در این محدوده قیمتی هستند. به همین دلیل ما کوشش کردیم تا در این راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان، خودروهایی که در بازار فعلی ارزش خرید بالاتری دارند را معرفی کنیم.

راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان

رده خودروهای 30 تا 40 میلیون تومانی در سال 96 با یک پرش سریع فعلا در محدوده 150 تا 200 میلیون تومان قابل خریداری هستند. خودروهای پرتیراژی که در ادوار گذشته همگی سالانه بیش از 30 هزار دستگاه تیراژ داشتند و جزو محصولات محبوب بازار ایران بودند. این خودروها امروز از دسترس بسیاری از مصرف نمایندگان سنتی این کلاس خارج شده اند اما به واسطه جابه جایی بازار برای طیف تازه ای از مشتریان جذابیت دارند.

راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان

همانطور که می دانید شرایط مالی فعلی کشور سبب شده تا قدرت خرید مردم کاهش یابد. این موضوع در بحث خودرو نیز صادق بوده و بسیاری از افرادی که در گذشته توان خرید خودروهای نسبتا خوب را داشتند، اکنون باید به خرید خودروهایی که زمانی با کمتر از نصف این مبالغ قابل تهیه بود، اکتفا نمایند. هرچند در حال حاضر، راه دیگری وجود ندارد.

در ادامه این راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان، به اختصار 10 خودرو محبوب بازار در این بازه قیمتی را یک جا گردهم آورده ایم تا از بین آنها بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. بنابراین اگر شما هم می پرسید که با 200 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟، خواندن این راهنما می تواند برایتان مفید باشد.

1 - تیبا پلاس (100 تا 110 میلیون)

اولین خودروی راهنمای خرید خودرو 100 تا 200 میلیون تومان، تیبا پلاس است. تیبا پلاس هم اینک در بازار بهایی 106 میلیون تومانی دارد. بهایی که برای نمونه آپشنال تیبا 2 پرداخت می کنید به شما امکاناتی نظیر مانیتور لمسی و رینگ و قطعات تزئینی بیشتری در مقایسه با مدل معمولی تیبا می دهد.

تیبا 2 که خود به دلیل جای مناسب کابین و صندوق باری هم سطح و اندازه پژو 206 برای مصرف نمایندگان شهری ارزش خرید مناسبی دارد، در طول 5 سال گذشته چیزی بالغ بر نیم میلیون دستگاه فروش داشته است. عرضه نسخه آپشنال هم احتمالا این رقم را افزایش داده و با خروج پراید از خط فراوری، تیبا را به محبوب ترین محصول بازار ایران تبدیل کند.

بنابراین شاید بتوان گفت که در شرایط فعلی، خرید تیبا پلاس مقرون به صرفه ترین انتخاب برای افرادی باشد که به دنبال خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستند.

2 - کوییک R (قیمت 110 تا 120 میلیون)

دومین خودرو در این راهنمای خرید، تازه ترین محصول سایپا یعنی کوییک آر است. در حالی که تصاویر فیس لیفت نسخه کوییک R با نام کوییک GR از روز گذشته در رسانه ها منتشر شده، خود کوییک R در بازار بهایی بالغ بر 116 میلیون تومان پیدا نموده است.

کوییک R که با بدنه دو رنگ و امکاناتی مقبول از یک بدنه 4 متری برخوردار است، سواری، دوام و طرحی معمول و مناسب داشته و برای خانواده های کوچک شهری که به دنبال خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستند و البته توان پرداخت 150 میلیون برای پژو 206 تیپ 2 را ندارند، انتخاب معقولی است.

این خودرو که یکی از گزینه های مدنظر سایپا برای بازارهای صادراتی است، قرار است پس از ورود به خط فراوری پارس خودرو بیش از گذشته به بازار تزریق گردد. بنابراین اگر رنگ بندی جوان پسند و قیمت این خودرو باب دلتان هست، خرید کوییک R انتخاب درستی برای شما خواهد بود.

3 - پژو 405 ( 120 تا 130 میلیون)

سدان قدیمی پژو بعد از هزاران تغییری که ایران خودرو روی آن اعمال نموده هنوز هم خودرو محترمی است و اگر شرایط ایمنی اش را فراموش کنید، نه تنها برای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان گزینه مناسبی است، حتی می تواند در سطوح پرداختی بالاتر هم یک گزینه مناسب باشد.

پژو 405 صندوق بار عظیمی دارد، موتورش نسبتا پرکشش و بادوام است و پایداری و هندلینگ خوبی دارد. در عین حال در این سالها سطح پایین تری از کیفیت ساخت در آن نمود پیدا نموده که موجب شده پیش چشم خریداران تنزل کند. این خودرو بیشتر باب میل خانواده های عظیم و افراد محافظه کار است.

بنابراین اگر با ظاهر قدیمی این خودرو مسئله ای ندارید، خرید پژو 405 انتخاب معقولی به حساب می آید چرا که سالهاست امتحان خود را در بازار کشور پس داده است.

4 - سمند LX (قیمت 130 تا 140 میلیون)

سمند LX هم انتخاب خوبی برای آن افرادی است که به دنبال خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستند. LX بعد از حدود 2 دهه هنوز هم ماشین مورد علاقه بسیاری از افراد جامعه از طبقات متوسط است، به همین دلیل در این راهنمای خرید هم حضور دارد.

سمند LX که نان ظاهر موجه و صندوق عظیم و تعادل مناسبش را می خورد، با همان قطعات و مشخصات فنی پژو 405 یا پارس، سطح خوبی از توانایی فنی را به خریداران ارائه می نماید.

سمند که در تجربه خرید اغلب مصرف نمایندگان جز ایرادات مونتاژی و بعضی قطعات معیوب، مشکل چندانی ندارد، برای خانواده های پرجمعیت که به دنبال یک خودرو مالی و جادار هستند، محصولی مناسب با هزینه خرید مناسب به نسبت سایر فراوریات بازار است. برای مشاهده آگهی های خرید و فروش سمند LX می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

5 - پژو 206 تیپ 2 (140 تا 150 میلیون)

ساخته جاودانه سرجیو پینین فارینا هنوز هم در ایران محبوب است. این محبوبیت در حدی است که فراوری سالانه پژو 206 در ایران در این سال ها هیچگاه از مرز 75 هزار دستگاه کمتر نشده است.

بدنه زیبا، اتاق به روز، استهلاک اندک و سواری و رانندگی مناسب از این سوپرمینی فرانسوی یک برگ برنده در مسیرهای شهری می سازد که اگر با موتور 75 اسبی آن کنار بیایید، قطعا تجربه خوبی را عاید شما خواهد نمود.

اگر به دنبال خرید خودرو تا 200 میلیون تومان با ظاهر و سواری خوب هستید، حتما به خرید پژو 206 تیپ 2 فکر کنید.

6 - پژو پارس (150 تا 160 میلیون تومان)

خب پژو پارس در این سال ها با آن چهره متظاهر و اتاق عظیم مهمترین گزینه کسانی بوده که لاکچری باز هستند اما پول کافی برای خرید خودروهای به روزتر را ندارند.

پژ پارس که به عقیده بسیاری بهترین فیس لیفت تاریخ صنعت خودروی کشور است، به واسطه ویژگی های فنی مشترک با پژو 405 و سمند هزینه نگهداری مناسبی داشته و در آخرین نمونه ها به تزئینات به روزتری در کابین خود مجهز شده است.

بنابراین اگر به دنبال خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستید و در این میان محدودیتی برای بودجه ندارید و به اتومبیلی لوکس و جادار فکر می کنید، حتما خرید پژو پارس می تواند شما را راضی نگه دارد.

7 - سمند سورن ELX (قیمت 160 تا 170 میلیون)

سمند گران قیمت تری که در این راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان وجود دارد، سمند ELX است. شاید ویژگی های فنی آن با سمند EF7 یکی باشد، اما با پوزه ای خشن تر و چراغ های بهبودیافته عقب و مجموع تزئینات داخلی اختصاصی، محصولی به نسبت اسپورت برای خریداران مشکل پسند است.

در واقع آنها که فضای کابین سمند را نمی پسندند، اغلب سراغ خرید سمند ELX می فرایند که چند آپشن بیشتر و مقداری زیبایی بیشتر را در ازای پرداخت بالاتر دریافت نمایند.

8 - پژو 206 صندوقدار (170 تا 180 میلیون)

شاید بتوان گفت که از این قسمت راهنمای خرید خودرو 100 تا 200 میلیون تومانی، قیمت خودروها به 010 میلیون نزدیک تر بود، اما این گزینه به بعد در واقع شما باید مبالغ بالاتری را برای خودروها پرداخت کنید.

تنها محصول صادراتی ایران خودرو به بازار اروپا از روزهای خوب خود به دور است و افت کیفیت اتاق، زمینه عدم استقبال از آن را در بازار فراهم نموده است.

با این حال وقتی که جک J4 تا 230 میلیون و جیلی GC6 تا بیش از 225 میلیون قیمت گذاری می شوند، خرید پژو 206 صندوق دار 175 اسب بخاری با موتور و تزئینات پژو کاملا در اولویت است.

9 - ام وی ام 315 (180 تا 190 میلیون تومان)

شاید باورش سخت باشد، اما ام وی ام 315 تنها بازمانده صنعت خودرو چین در رده قیمتی 200 میلیون تومان که روزهای آخر فراوریش در ایران را می گذراند و به زودی با نسخه فول اتومات و آپشنال جایگزین می گردد.

این خودرو که عظیمترین هاچ بک مالی بازار ایران در رده محصولات مونتاژی است، ظاهر زیبا را با جای مناسب ترکیب نموده و انتخاب بهتری در مقایسه با برلیانس 320 است.

بنابراین اگر به دنبال هاچ بکی با کیفیت ساخت خوب هستید و نمی خواهید ماشین ایرانی سوار شوید، بد نیست خرید ام وی ام 315 را به لیست خودروهایتان اضافه کنید.

10 - دنا تیپ 1 (قیمت 190 تا 200 میلیون تومان)

چندصباحی است که نسخه پایه خودرو دنا به عنوان پرچمدار ایران خودرو در تریم لو آپشن در مرز قیمتی 200 میلیون تومان روزگار می گذراند.

این خودرو که همان سمند LX با چند آپشن بیشتر و یک ظاهر بهتر است، در کابین خود یک داشبورد به روز با مانیتور و کروز کنترل دارد و در مقایسه با اغلب محصولات چینی خودرو کم استهلاک تری است.

دنا که سالانه حدود 25 تا 35 هزار دستگاه فروش دارد، در نسخه فول آپشن با نام پلاس توربو حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد. اگر دست تان باز است و 200 میلیون تومان برایتان سخت نیست، ما خرید دنا تیپ 1 را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان؛ چی بخریم؟

مطمئنا بالا رفتن قیمت خودرو در چند ماه گذشته، در قدرت خرید و انتخاب مردم تاثیر گذاشته است. امروز به ندرت می توان خودروی صفری کمتر از 100 میلیون تومان را در بازار پیدا کرد. درست است که زمانی می توانستیم با این مبلغ، خودروهایی به مراتب بهتر و با آپشن های بیشتر را سوار شویم، با این حال راه تا اطلاع ثانوی شرایط همین است.

خودروهای معرفی شده در این راهنمای خرید، بهترین گزینه های موجود برای خرید در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان هستند. بنابراین اگر به دنبال خرید خودرو تا 200 میلیون تومان هستید، خودروهای بالا بهترین آپشن های شما برای یک خرید معقول هستند. با این حال، اگر تصور می کنید که این بازه قیمتی مناسبتان نیست، پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید خودرو کمتر از 100 میلیون تومان را هم مطالعه کنید. همچنین، اگر امکان پرداخت مبالغ بالاتر هم دارید، شاید بد نباشد نگاهی هم به راهنمای خرید خودروهای 200 تا 300 میلیون داشته باشید.

در پایان امیدواریم که این راهنما توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذارد. به نظر شما کدام یک از خودروهای این فهرست ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 506

به "راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید