روش تهیه قارچ استراگانوف

به گزارش تور سریلانکا، در گزارش زیر طرز تهیه قارچ استراگانوف را به شما آموزش می دهیم.

روش تهیه قارچ استراگانوف

به گزارش، امروز قصد داریم دستور تهیه قارچ استراگانوف را به شما آموزش دهیم.

شاید تصور کنید تهیه قارچ استراگانوف سخت است و کار هر کسی نیست. اما به هیچ وجه این طور نیست. قارچ استراگانوف خیلی راحت و با مواد ساده ای تهیه می گردد. این سس خوشمزه و کرم مانند با تکه های قارچ را می توانید به اسم سس ماکارونی بهره ببرید.

مواد اصلی قارچ استراگانوف که باعث غلیظ و خوشمزه شدن آن می گردد شیر، خامه و قارچ هستند. علاوه بر این استفاده از سیر، موسیر، کمی آرد و جعفری طعم بهتری به استراگانوف شما می دهد. به جای آب سبزیجات می توانید از آب مرغ یا گوشت هم بهره ببرید. اگر هیچ کدام از آن ها را ندارید می توانید یک عدد عصاره فشرده سبزیجات را در اندازه کافی آب گرم حل کنید و از آن به اسم آب سبزیجات بهره ببرید. قارچ استراگانوف یکی از برترین سس های ماکارونی گیاهی است.

کره 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

موسیر خرد شده 1 عدد

سیر رنده شده 2 حبه

قارچ ورقه شده 900 گرم

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

خامه 1/4 پیمانه

شیر 1/4 پیمانه

آب سبزیجات 1 و 1/2 پیمانه

جعفری خرد شده 1/4 پیمانه

فلفل 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

کره و روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا کره کاملاً ذوب گردد. سپس موسیر و سیر رنده شده را به روغن اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت بدهید تا کمی نرم شوند.

قارچ های ورقه شده را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ ها طلایی رنگ شوند. پس از آن آرد را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا آرد کمی جذب مواد گردد (1-2 دقیقه). 1/4 پیمانه آب به مخلوط اضافه کنید و گرم کردن را ادامه دهید تا مایع آغاز به حباب زدن کند.

خامه و شیر را هم اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به گرم کردن ادامه دهید تا سس آغاز به غلیظ شدن کند. در آخر آب سبزیجات، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و در صورت لزوم هر از گاهی مخلوط را هم بزنید تا سس غلیظ و یکدستی حاصل گردد. درب تابه را ببندید و آن را از روی شعله بردارید. قارچ استراگانوف را بلافاصله همراه با ماکارونی پخته شده سرو کنید.

منبع: ایران کوک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1118

به "روش تهیه قارچ استراگانوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه قارچ استراگانوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید