سامسونگ باید یک مدل مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد فراوری کند

به گزارش تور سریلانکا، با افزایش محبوبیت گوشی های تاشو در بین کاربران، به نظر می رسد وقت آن رسیده که سامسونگ یک مدل مقرون به صرفه تر از سری گلکسی زد فولد را هم راهی بازار کند.

سامسونگ باید یک مدل مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد فراوری کند

از زمانی که سامسونگ نخستین گوشی تاشوی خود را راهی بازار نموده تا به امروز حدودا سه سال می گذرد. با نگاهی به عقب می بینیم که این شرکت کره ای توانسته واقعا پیشرفت زیادی در این مدت زمان کم در فراوری گوشی تاشو داشته باشد. گلکسی زد فولد 4 که نوترین کوشش سامسونگ در این زمینه به شمار میرود، هم از گلکسی فولد اوریجینال مقرون به صرفه تر است و هم از همه لحاظ با اختلاف بهتر؛ این دقیقا چیزی بود که انتظار داشتیم ببینیم.

با این حال، سری گلکسی زد فولد اصلا در محدوده قیمتی نیستند که هر کسی توانایی خریدشان را داشته باشد. البته سامسونگ برای کسانی که محصولی نسبتا مقرون به صرفه قیمت با نمایشگر تاشو می خواهند، گلکسی زد فلیپ را در سبد محصولاتش دارد ولی اگر کسی به یک گوشی مقرون به صرفه تر به شکل زد فولد علاقه داشته باشد، هیچ گزینه ای برای انتخاب جلویش قرار نخواهد داشت.

گلکسی زد فولد 4 اکنون با قیمت 1800 دلار در دسترس واقع شده است؛ گوشی های تاشوی شرکت های دیگر که با طراحی مشابه زد فولد راهی بازار می شوند هم تقریبا در همین محدوده قیمتی قرار دارند. البته میکس فولد 2 که گوشی تاشوی شیائومی است، در بازار جهانی عرضه نشده و فعلا فقط کاربران چینی به آن دسترسی دارند و برای خرید آن هم باید بهایی معادل 1300 دلار بپردازند.

با توجه به اینکه هنوز شرکتی گوشی تاشوی میان رده با طراحی زد فولد فراوری ننموده، به نظر می رسد وقت آن رسیده همان شرکتی که نخستین بار در فراوری چنین محصولی شجاعت به خرج داد، دست بکار گردد و کاربران را خرسند کند. قطعا با این تصمیم، سامسونگ می تواند بخش بزرگی از کاربران را به سمت خود بکشاند، اما فعلا حرکت خاصی را از این شرکت کره ای در این راستا شاهد نبوده ایم.

سامسونگ پیش تر اعلام نموده تا زمانی که گوشی های تاشوی کنونی، یعنی گلکسی زد فولد و زد فلیپ خود را در بازار ثابت ننمایند و نتوانند توجه کاربران را جلب نمایند، گوشی تاشو یا رول شونده نوی را عرضه نخواهد کرد. این اتفاق اما اکنون افتاده است. یعنی گوشی های تاشوی کنونی پیروز شده اند نظر مثبت کاربران را جلب نمایند؛ فقط قیمت است که باعث شده آن ها از خرید این محصولات باز بمانند. گلکسی زد فلیپ 3 علی رغم قیمت نسبتا بالایش توانسته تا به امروز عملکرد بسیار خوبی در فروش از خود به نمایش بگذارد و زد فولد 3 هم مطابق انتظار سامسونگ پیش رفته است. از محصولات نو هم استقبال خوبی خصوصا در بازار اروپا اجرا شده است.

سری گلکسی زد فولد گوشی های مجذوب کنندهی هستند و اگرچه تا الان سامسونگ از فروش آن ها راضی به نظر می رسد اما اگر قیمت آن ها پایین تر بود، قطعا این شرکت کره ای می توانست اندازه فروشی چندین برابر اکنون را شاهد باشد. از آن جایی که بعید است قیمت گلکسی زد فولد طی یکی دو سال آینده هم کاهش خاصی داشته باشد، شاید برترین راهکار برای اینکه کاربران به خرید محصولی مشابه آن جذب شوند، عرضه یک مدل مقرون به صرفه تر باشد.

در حال حاضر فاصله بین دو گوشی تاشوی سامسونگ تقریبا 800 دلار است که اصلا فاصله منطقی به حساب نمی آید. یعنی شما با 1000 دلار، به یک گوشی تاشو دسترسی خواهید داشت که زمین تا آسمان با مدل 1800 دلاری فرق دارد. اگر هم مدل 1800 دلاری را بخواهید اما بودجه کافی نداشته باشید، باید از خرید آن صرف نظر کنید چون گزینه مناسب دیگری در بازار وجود ندارد.

سامسونگ توانسته مشکل مقاومت گوشی های تاشو را تا حد زیادی رفع کند. در حال حاضر تعداد علاقه مندان به این محصولات روز به روز در حال بیشتر شدن است و این چیزی نیست که بر اساس حدس و گمان باشد؛ آمار پیش خرید زد فولد 4 و زد فلیپ 4 از این علاقه زیاد خبر می دهد. بنابراین به نظر می رسد عرضه یک گوشی تاشوی مجذوب کننده از سری زد فولد با قیمتی معقول تر، احتمالا می تواند سود بسیار خوبی را عاید سامسونگ کند. چون تنها مانع جلوی راه خریداران سر زد فولد، قیمت بالای آن هاست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر می کنید سامسونگ باید از این فرصت استفاده کند و تا زمانی که شرکتی دست به ساخت گوشی شبیه به زد فولد با قیمت پایین نزده، چنین کاری را انجام دهد؟ در صورت عرضه یک گوشی تاشوی مقرون به صرفه قیمت، به خرید آن تمایل خواهید داشت؟

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1482

به "سامسونگ باید یک مدل مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد فراوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ باید یک مدل مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد فراوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید