سرمایه گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، یکی از سرمایه گذاران تسلا از این شرکت، ایلان ماسک (مدیر ارشد اجرایی) و هیأت مدیره آن شکایت نموده زیرا توئیت های عجیب و غیر قانونی ماسک به کاهش چند میلیارد دلاری ارزش شرکت منجر شده است.

سرمایه گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد

این شکایت در دادگاهی در دلاور ثبت شده و وکلای چیس گریتی ادعا می نمایند بیانیه های اشتباه ماسک درباره امور اقتصادی تسلا در توئیتر، خلاف توافقنامه او با قانونگذاران آمریکایی است.

همچنین گریتی هیأت مدیره تسلا متهم نموده با وجود توافقنامه با سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره کنترل توئیت های ماسک و تأیید آنها در یک فرایند مخصوص، در کنترل مدیر ارشد اجرایی این شرکت ناتوان بوده اند.

در گذشته میان ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کشمکش هایی وجود داشت. این سازمان در سال 2018 میلادی رأی داد وی با ادعای ساختگی که مبلغ کافی برای خرید سهام تسلا از بازار را در اختیار دارد، سرمایه گذاران را گمراه نموده است.

در سال 2019 کمیسیون مذکور اعلام نمود ماسک از توافقنامه پیشین تخلف نموده اما از جریمه یا برکناری وی از سمتش خودداری کرد. همچنین قرار شد بیانیه های رسمی او توسط یک وکیل با سابقه کنترل گردد.

اما ماه می 2020 ماسک در توئیتی اعلام نمود قیمت سهام تسلا بسیار بالا است و در نتیجه این امر بلافاصله 14 میلیارد دلار از ارزش بازاری شرکت کاهش یافت. شکایت مذکور نیز براساس همین توئیت بنا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 900

به "سرمایه گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید