شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد

به گزارش تور سریلانکا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه 1+4، امروز(سه شنبه 11 شهریور 1399) به ریاست مشترک عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین شروع به کار کرد تا گامی دیگر در راستای حفظ برجام برداشته گردد.

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این نشست حدود ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت اروپای مرکزی در هتل کوبورگ وین با حضور نمایندگان 6 کشور ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به عنوان اعضای باقی مانده در برجام و نماینده اتحادیه اروپا گشایش یافت.

نشست کمیسیون مشترک برجام به طور معمول هر سه ماه یکبار برگزار اما این بار به دلیل فراگیری ویروس کرونا با سه ماه تاخیر برگزار گشت.

شنیده ها حاکیست که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام محدودیت هایی را در مورد کیفیت برگزاری این نشست در نظر گرفته است. از هر خبرگزاری تنها به دو نفر اجازه شرکت در محل برگزاری نشست داده شده و فرصت تصویر برادری ازجلسه نیز حذف شده است.

این نشست هر چند به تعبیر معاون وزیر خارجه کشورمان روتین و در ادامه جلسات کمیسیون مشترک برگزار می گردد اما به خاطر همزمانی با وقایعی که در نیویورک می گذرد و کوشش هایی که آمریکا برای به اصطلاح برگرداندن قطعنامه های سابق شورای امنیت و به نوعی نابودی برجام در نیویورک انجام می دهد، ویژگی خاصی را پیدا نموده است.

سید عباس عراقچی در این باره می گوید: طبیعتا در این فضا وقتی کمیسیون مشترک را برگزار می کنیم اهمیت و ویژگی خاصی را پیدا می نماید. موضوع کوشش های آمریکا در نیویورک حتما یک بحث جدی در جلسه کمیسیون مشترک خواهد بود و امیدواریم کمیسیون مشترک بتواند به مواضع یکسان و واحدی برسد و در مورد نحوه ادامه جهت و مقابله با کوشش های آمریکا و کوشش هایی که این کشور برای نابودی برجام به کار گرفته، تصمیماتی را اتخاذ کند.

وی امیدوار است کشورهای عضو به همان مواضعی که در نیویورک داشتند ادامه داده و بتوانیم بحث سازنده ای را در جریان کمیسیون مشترک داشته باشیم و بتوانیم جمع بندی کنیم.

310 310منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 549

به "شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید