شیوه متفاوت اوپک بر کسب عایدی از منابع نفتی ، دبیرکل اوپک: بازار نفت به سرمایه گذاری 12 تریلیون دلاری احتیاج دارد

به گزارش تور سریلانکا، دبیرکل اوپک ضمن تاکید بر اینکه سرمایه گذاری ناکافی، بازار نفت را پرنوسان می نماید، گفت، دنیا به جای جایگزینی یک نوع انرژی با نوع دیگر، باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تمرکز کند.

شیوه متفاوت اوپک بر کسب عایدی از منابع نفتی ، دبیرکل اوپک: بازار نفت به سرمایه گذاری 12 تریلیون دلاری احتیاج دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک امروز اضافه نمود: سرمایه گذاری ناکافی در بخش نفت و گاز می تواند موجب نوسانات بازار در بلندمدت گردد و رشد این بخش را به خطر به اندازد.

وی با شرح اینکه دنیا به جای جایگزینی یک نوع انرژی با نوع دیگر به تمرکز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای احتیاج دارد، تاکید نمود، سرمایه گذاری های بزرگ در همه بخش های انرژی ضروری است.

الغیص که در کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه در دبی سخنرانی می کرد، گفت: این حقیقتی است که باید گفته گردد.

بر اساس برآورد اوپک، دنیا برای تامین افزایش تقاضا برای نفت در بلندمدت به سرمایه گذاری 12.1 تریلیون دلاری احتیاج دارد.

فریدون فشارکی، رئیس موسسه مشورتی FGE در همین رویداد گفت، با توجه به رشد تقاضا برای نفت به حدود 8 میلیون بشکه در روز و تحریم های غرب علیه نفت روسیه که رشد فراوری را کاهش داده است، دنیا می تواند با مسائل عرضه روبرو گردد.

وی شرح داد: روسیه می تواند فراوری خود را در حدود 10 تا 11 میلیون بشکه در روز حفظ کند اما با توجه به تحریم های در حال انجام، رشد 2 میلیون بشکه در روز در آینده بعید به نظر می رسد.

فشارکی بعلاوه گفت: اوپک به شیوه ای بسیار متفاوت از شیوه قبلش رفتار می نماید به طوریکه رشد نفت شیل آمریکا دیگر با افزایش قیمت ها نگران نماینده نیست.

اوپک در عوض تمرکز خود را بر کسب عایدی از منابع نفتی پیش از رسیدن به اوج تقاضا معطوف نموده است.

فشارکی گفت: تمایلی برای حفظ قیمت نفت بالای 80 دلار در هر بشکه و اشتیاقی برای بالا رفت قیمت ها به بالای 100 دلار در هر بشکه در صورت کمی عرضه وجود دارد.

اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در اواخر سال 2022 توافق کردند تا فراوری خود را برای حمایت از بازار کاهش دهند زیرا منظره مالی بدتر شده و قیمت ها کاهش یافته بود.

سپس عربستان و سایر اعضای اوپک پلاس، در یک اقدامی غافلگیرانه در ماه آوریل، کاهش فراوری بیشتر نفت به اندازه حدود 1.6 میلیون بشکه در روز را اعلام کردند.

اعضای اوپک پلاس قرار است که در 4 ژوئن در وین ملاقات نمایند و در خصوص اقدام بعدی خود تصمیم گیری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1595

به "شیوه متفاوت اوپک بر کسب عایدی از منابع نفتی ، دبیرکل اوپک: بازار نفت به سرمایه گذاری 12 تریلیون دلاری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه متفاوت اوپک بر کسب عایدی از منابع نفتی ، دبیرکل اوپک: بازار نفت به سرمایه گذاری 12 تریلیون دلاری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید