علت تخریب بخشی از دیوار کاخ سعدآباد تعیین شد، مرمت این دیوار تاریخی چقدر هزینه می خواهد؟

به گزارش تور سریلانکا، کیا پارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در مورد چرایی تخریب بخشی از دیوار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و تدابیر لازم برای مرمت آن، گفت: دیواری که بخشی از آن تخریب شده، یک دیوار قدیمی و متعلق به دوره پهلوی است. بنابراین علت تخریب بخشی از آن قدمت دیوار است. دلیل دیگر تخریب بخشی از دیوار تاریخی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد این است که خیلی از جوی های آبی که شهرداری در جهت دربند به تجریش درست نموده، خراب شده اند و آب به پایین می رود و در نتیجه دیوار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد که از جنس کاهگل و سنگ است، رطوبت را به خود جذب می نماید.

علت تخریب بخشی از دیوار کاخ سعدآباد تعیین شد، مرمت این دیوار تاریخی چقدر هزینه می خواهد؟

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: روز چهارشنبه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بخش تخریب شده دیوار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کرد و پس از آن کارشناسان و معاون میراث فرهنگی کشور به همراه مدیرکل ها آن را دیدند. با توجه به اینکه منطقه مورد نظر تحت مدیریت ریاست جمهوری است، کوششی دو جانبه برای مرمت دیوار تخریب شده شروع شده؛ ما در راستای همین کوشش دوطرفه با نهاد ریاست جمهوری جلسه گذاشتیم و توضیح خدمات مرمت بخش تخریب شده دیوار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آماده شده است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: مرمت این بخش تخریب شده دیوار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد پس از معین شدن پیمانکار و تأمین اعتبارات لازم شروع خواهد شد البته برنامه این است که اگر بتوانیم بودجه کافی را تأمین کنیم. کل دیواری که بخشی از آن تخریب شده است، مرمت گردد. طول این دیوار بیشتر از یک کیلومتر با ارتفاع 4 متر است و برآورد میزان بودجه مرمت آن نیازمند آنالیز های بیشتری است، اما منطقه ای از دیوار که ریزش نموده نزدیک به 15 متر است و به نظر می رسد که با صرف هزینه بالغ بر 20 میلیون تومان مرمت گردد.

لازم به ذکر است پیش از این در خبرها آمده بود، بارش های روزهای اخیر منجر به تخریب بخش هایی از دیوار کاخ سعدآباد در خیابان جعفرآباد شده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 246

به "علت تخریب بخشی از دیوار کاخ سعدآباد تعیین شد، مرمت این دیوار تاریخی چقدر هزینه می خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تخریب بخشی از دیوار کاخ سعدآباد تعیین شد، مرمت این دیوار تاریخی چقدر هزینه می خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید