عنبران شهر جهانی گلیم خواهد شد

به گزارش تور سریلانکا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از سال آینده مطالعه عنبران واقع در شهرستان نمین به عنوان شهر جهانی گلیم و تکمیل پرونده معرفی آن عملیاتی می گردد.

عنبران شهر جهانی گلیم خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی امروز یکشنبه 13 بهمن ماه 98 در جلسه آنالیز آخرین شرایط ثبت دنیای شهر عنبران توضیح داد: با توجه به قابلیت های احصاشده و میزان فراوریات، طی برنامه ریزی انجام شده تا سال 1400 عنبران به عنوان شهر دنیای گلیم معرفی خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت معرفی عنبران به عنوان شهر دنیای گلیم در شناساندن و معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان به ویژه بافته های داری، اعلام کرد: مطالعه این طرح از سال آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم تا زمان مشخص شده به اتمام برسد.

فلاحی گفت: حدود 4 هزار نفر در شهرستان نمین در حوزه فراوری گلیم مشغول به فعالیت هستند که در مجموع میزان فراوری سالانه این محصول در استان بیش از 80هزار متر مربع است.

او افزود: فراوریات گلیم استان به بیش از 20 کشور دنیا از جمله کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، اتریش، کلمبیا، کره جنوبی و چین صادر می گردد که نشان دهنده بازار خوب این محصول است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به رونق بافته های داری و فراوری بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در استان اردبیل ضروری است این قابلیت با ثبت شهر دنیای و نشان بین المللی جغرافیایی در سطح دنیای معرفی گردد.

او با تاکید به اینکه تا به امروز ورنی مغان توانسته اولین نشان جغرافیایی دنیای را اخذ کند، گفت: همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای نمین و عنبران نیز در راستای معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه به ویژه گلیم انجام گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 130

به "عنبران شهر جهانی گلیم خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنبران شهر جهانی گلیم خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید