فیلم و عکس، تظاهرات در بنگلادش علیه کشتار مسلمانان در هند

به گزارش تور سریلانکا، هزاران بنگلادشی در اعتراض به کشتار اخیر مسلمانان در هند، ضمن برپایی تظاهرات در مناطق مختلف کشورشان، خواستار لغو سفر آینده نخست وزیر هند به بنگلادش شدند.

فیلم و عکس، تظاهرات در بنگلادش علیه کشتار مسلمانان در هند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم بنگلادش در حمایت از مسلمانان هند و علیه خشونت های سازمان یافته علیه آنها به ویژه درگیری های شدید اخیر در دهلی نو، تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز شنبه از تظاهرات هزاران نفری مردم بنگلادش در حمایت از مسلمانان هند، علیه کشتار اخیر آنها در دهلی نو تظاهرات کردند و علیه نارندرا مودی نخست وزیر این کشور شعار دادند.

طبق این گزارش، خشونت های گسترده در دهلی نو پایتخت هند که طی درگیری ها بین هندوها و مسلمانان 51 کشته و بیش از 400 مجروح بر جا گذاشته، پاسخ تند جامعه بین المللی را به دنبال داشته است. ایران به همراه پاکستان، ترکیه و اندونزی درباره شورش ها در دهلی نو بیانیه های جداگانه صادر کردند.

پیش از این برخی رسانه ها از قبیل روزنامه گاردین خبر داده بودند، در درگیری های 4 روزه اخیر در دهلی نو تعداد از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه هایشان سوزانده شده اند.

طبق این گزارش ها، پلیس هند در بسکمک از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات (علیه مسلمانان) به آنها ملحق شده است (جزئیات بیشتر).

این درگیری ها به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند علیه قانون جنجالی اعطای شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می رود، اجرا شده است. به دنبال تصویب این قانون خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.

مجلس اعیان مجلس هند دسامبر سال 2019، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند این لایحه بخشی از دستور کار نارندرا مودی نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان هند است.

مردم بنگلادش با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف این کشور به کشتار اخیر مسلمانان در هند و همچنین سفر نارندرا مودی به کشورشان اعتراض کردند. طبق برنامه، مودی قرار است 17 مارس (27 اسفند) به بنگلادش سفر کند.

هزاران نفر از مردم بنگلادش در داکا پایتخت و برخی دیگر از مناطق کشور با به آتش کشیدن تصاویر نارندرا مودی و پرتاب کفش و سنگ، به خشونت های سازمان یافته علیه مسلمانان هند اعتراض کردند.

معترضان بنگلادشی همچنین خطاب به دولت هند شعار می دادند: به کشتار مسلمانان در دهلی و کشمیر خاتمه دهید و مسلمانان هند را نجات دهید. معترضان همچنین از نخست وزیر بنگلادش خواستند، سفر نارندرا مودی به بنگلادش را لغو کند.

احزاب اسلام گرا در بنگلادش هم در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، 12 مارس (22 اسفند) در حمایت از مسلمانان هند در کشور تظاهرات سراسری و زنجیره انسانی تشکیل خواهند داد.

طبق برخی گزارش ها، معترضان بنگلادشی در تدارک برای بستن مسیرهای اطراف فرودگاه داکا در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) به منظور ممانعت از سفر نخست وزیر هند هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 182

به "فیلم و عکس، تظاهرات در بنگلادش علیه کشتار مسلمانان در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم و عکس، تظاهرات در بنگلادش علیه کشتار مسلمانان در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید