قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به 110 هزار تومان رسید

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت در بازار اطلاع داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 110 تا 112 هزار تومان در بازار عرضه می گردد .

قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به 110 هزار تومان رسید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

او اضافه کرد: در فصل زمستان موضوع خروج دام از کشور باید مدیریت گردد و تنها در ماه های اردیبهشت و خرداد به سبب تعدد تعداد دام صادرات باید صورت بگیرد.

قاچاق دام به امارات در حال اجرا است

ملکی با اشاره به اینکه بارش برف قاچاق دام را محدود نموده است، اعلام نمود: با توجه به بارش برف سنگین در آذربایجان غربی، مسئله قاچاق دام کند شده است. در حال حاضر قاچاق دام تنها از راه های دیگر و به مقدار محدود به امارات در حال اجرا است.

این مقام مسئول محدودیت قاچاق و عرضه آن در داخل را یکی از دلایل کاهش قیمت گوشت در بازار اعلام نمود و گفت: در شرایط فعلی که واردات گوشت با مشکلاتی روبه روست و به سبب اختصاص ارز نیما، قیمت آن با گوشت داخلی برابری می نماید، از این رو بهتر است داشته هایمان را در داخل نگه داریم تا با بحران در بازار داخل روبرو نشویم.

به گفته او، با توجه به احتیاج مردم به پروتئین در فصل زمستان پیش بینی می گردد که با کنترل قاچاق و نگهداری داشته هایمان در داخل، نرخ گوشت هم کاهش یابد که با این وجود قدرت خرید مردم بالا خواهد رفت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در شرایط فعلی که قیمت نهاده بالاست، بهترین راه برای یاری به دامدار و جلوگیری از ضرر، تامین نهاده دامی مورد احتیاج است تا تولیدکننده نگرانی در این خصوص نداشته باشد.

ملکی قیمت فعلی هر کیلو دام زنده را 47 تا 48 هزار تومان اعلام نمود و گفت: هم اکنون قیمت دام در خراسان پایین تر از این رقم است.

او در خاتمه با اشاره به اینکه بحث عرضه و تقاضا در مشخص قیمت گوشت بسیار موثر است، توضیح داد: بازار گوشت با رکود روبرو است که همین امر منجر به کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 756

به "قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به 110 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به 110 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید