لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟

به گزارش تور سریلانکا، با توجه به اهمیت علم ارتباطات در زمینه لوگو و برندسازی، نماد هر شرکت باید گویا و صریح با مشتری حرف بزند. لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟

لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟

خبرنگاران - از دید کارشناسان علم تبلیغات، لوگو یک شرکت می بایست در اوج سادگی، انبوهی از ایما و اشاره ها را در پس خود داشته باشد؛ از نماد روی سربرگ یک شرکت ساده گرفته تا لوگوی رسمی یک شرکت بزرگ خودروسازی. اما برخی از این نمادها جدای از زیبایی بصری، حاوی جهانیی از حرف های نگفته هستند.

خودروسازی محبوب باواریا خیلی وقت است که با آن نماد دایره ای مشکی و آبی اش دیده می شود. ب ام و پیش از آنکه یک خودروساز معتبر شود، یک هواپیماساز چیره دست بود. مسیری که هنوز رولزرویس انگلستان با ساخت پیشرانه های جت ادامه می دهد.

در حقیقت این نماد، حرکت ملخ سیاه رنگ یک هواپیما را نشان می دهد که از لابه لای آن، آبی آسمان نمایان شده است. هنوز هم می توان روی هواپیماهای به جا مانده از جنگ جهانی دوم این نماد را پیدا کرد.

تا پیش از وقایع اخیر، تویوتا بزرگ ترین خودروساز جهان بود. لوگوی این خودروساز نیز سرشار از ایهام است. در مرحله اول با یک نگاه کلی، حرف T انگلیسی دیده می شود که ابتدای نام شرکت است.

اما با کمی دقیق شدن، می توان سه بیضی تو در تو را مشاهده کرد. آنها نماد سه قلب هستند. قلب مشتری، قلب فراوری و قلب پیشرفت. باید دقت کرد که عنصری پیشرفت و فراوری در یک راستا و مشتری در مرکز آنها قرار گرفته است.

این حلقه های به هم متصل، کنایه ای به بازی های المپیک نیست. سال 1932 درست زمانی که بحران بزرگ مالی سرتاسر اروپا را در می نوردید، چهار شرکت بزرگ خودروسازی تصمیم گرفتند با یکدیگر ادغام شوند و Auto Union را تشکیل دهند. این استراتژی حیاتی باعث شد تا از تمام طرفیت های بازار استفاده شود.

آئودی هم یکی از نمادهای اتو یونیون بود. سه برند دیگر، د.کا.و، وندرر و هورش بودند. نام نهایی نیز از موسس اصلی یعنی آگوستو آئودی به ارث برده شد. جالب است که این چهار دایره هم خوانی عجیبی با چهار چرخ خودرو دارد.

داستان لوگوی معروف فراری به اواسط جنگ جهانی اول برمی شود. در آن موقع نیروی هوایی ایتالیا به هر خلبانی که حداقل 5 هواپیما را منهدم نموده بود، نماد Ace را اهدا می کرد. آس، اسب سرکش ایستاده روی دو پا بود.

خلبان فرانسیسکو باراکا نیز یکی از آس ها را از آن خود نموده بود. پس از کشته شدن او، این نماد برای حفظ یاد و خاطره اش به انزو فراری تحویل داده شد. در پس زمینه لوگوی فراری، رنگ زردی دیده می شود که آن نیز نماد شهر مارانلو، دفتر اصلی شرکت است.

بر خلاف تصور همیشگی، این ستاره نقره فام از ابتدا در انحصار مرسدس بنز نبود. کارل بنز با سرمایه خودش شرکت بنز را تاسیس کرد. از آن سو گاتلیب دایملر هم وطنش، طی عقد قراردادی با یک تاجر اتریشی، متعهد شد که روی مدل های مسابقه ای خود، مرسدس نام دختر آن تاجر را ثبت کند.

پس از سال ها که بنز با مرسدس تلفیق شد، سه پره به معنای تسلط بر زمین و دریا و آسمان تکمیل طراحی شد. در سال 1937 این لوگو با اضافه شدن یک دایره، به فرم نهایی خود رسید.

آیا این یک نماد نظامی به خاطر وجود ذات منظم این فرانسوی است؟ درحقیقت اینطور نیست. در پس این دو فلش رو به بالا که بیانگر پیشرفت و اعتلای مهندسی دوچندان است، حرف ساده ای نهفته است.

درواقع آندره سیتروئن موسس این کمپانی از چرخ دنده های دستگاه هایش برای طراحی این لوگو الهام گرفته بود. او خود سال ها در ساخت موتورهای بزرگ کار نموده بود.

منبع: شرق

منبع: بیت ران
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1654

به "لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید