لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2021-2020

به گزارش تور سریلانکا، یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در خارج کشور مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل خود در وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد (همچین دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت). از این رو بسیار مهم می باشد که دانشجو بتواند قبل نهایی کردن انتخاب خود ، دانشگاه مورد نظرش را در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم (یا لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت) یافت نماید تا بدین صورت با آسودگی خاطر بیشتری به تحصیل خود بپردازد. در زیر این مورد به طور کامل شرح شده و در پیوست لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2021-2020 اضافه شده است.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2021-2020

ضمناً دوستانی که مایل به تحصیل در انگلستان ، تحصیل در چین ، تحصیل در کانادا ، تحصیل در ترکیه، تحصیل در روسیه و یا تحصیل در استرالیا می باشند می توانند دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را در لیست زیر برای سال تحصیلی 2021 - 2020 بیایند.

بر اساس رای صادره در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در خصوص بازنگری در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال های تحصیلی 2021-2020 لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری به قرار زیر می باشد.

بر اساس مصوبات جلسه شورای عالی ارزشیابی ، با بررسی های کارشناسی مد نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و در نظر دریافت 700 دانشگاه برتر QS و 800 دانشگاه برتر Times و 500 دانشگاه برتر Shanghai لیست نهایی دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم به شرح زیر اعلام می گردد.

توجه1: دانشگاههای موجود در لیست وزارت متبوع و رتبه بندی فوق، صرفا در کشور اصلی مورد تایید بوده و شعبات این دانشگاهها در سایر کشورها قابل ارزشیابی نمی باشد.

توجه2: جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور ، علاوه بر مورد تایید بودن دانشگاه، رعایت ضوابط آیین نامه ارزشیابی مدارک الزامی می باشد.

لازم به ذکر است این لیست دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم و بهداشت سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته و از سال تحصیلی مذکور صرفاً دانشگاههای موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می باشد.

در زیر لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را برای سال تحصیلی 2021-2020 خواهیم دید.

منبع: سفیرساعی
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 319

به "لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2021-2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2021-2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید