محمدی: تولیدکننده های ایرانی کفش پولادین به پا دارند

به گزارش تور سریلانکا، مدیر نوسازی صنایع و توسعه منطقه ای سازمان توسعه معتقد است تولیدنمایندگان برای دریافت مجوز که قدم اول برای کار است، باید کفشی پولادین به پا نمایند و این یک معضل است.

محمدی: تولیدکننده های ایرانی کفش پولادین به پا دارند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدعلی عزیز محمدی نوسازی صنایع را احتیاجمند فراوریاتِ مالی دانست و گفت: نوسازی دو رکن اساسی دارد که یکی نرم افزاری شامل تکنولوژی و ارتقای کیفی می باشد و دیگری، سخت افزاری بوده که جایگزینیِ تجهیزات نو به جای ادوات قدیمی را می طلبد.

وی با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری و فراوری علم جز کشور های نخست منطقه هستیم، تجاری سازی را دارای فاصله بسیار از اهداف دانست و گفت: در حال حاضر 74 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارند که درصد قابل توجهی از آن ها راکد، غیر فعال و یا با ظرفیت بسیار اندک فعالیت می نمایند.

عزیز محمدی در عین حال از برنامه ریزی برای بازگشت سالی دو هزار واحد صنعتی به چرخه فراوری سخن گفت که رسالتی بر دوش سازمان توسعه نوسازی صنایع ایران است، ولی در واقعیت و با اجرای اصل 44، چالش هایی پیش روی این مجموعه پدیدار شد.

به گفته این مقام مسئول هیچ رضایتی از عملکرد کنونی و آنچه حاصل شده است، وجود ندارد چراکه احتیاج حمایتیِ صنایع کشور بیش از آن چیزی است که ارائه می شود.

عزیز محمدی فضای کسب و کار کشور را چنان سخت و با مشقت توصیف کرد که موجب مشکلاتی در حوزه سرمایه گذاری می شود؛ از دیگر سو تسهیلات بانکی با درصد های بسیار اندک به اهداف صنعتی برخورد می نماید که تا سال گذشته کمتر از 30 درصد بوده است.

وی معتقد است فراورینمایندگان برای دریافت مجوز که قدم اول برای کار است، باید کفشی پولادین به پا نمایند که در این میان راه اندازی دولت الکترونیک و پنجره واحد، اقدامی مثبت بوده که کافی نیست.

عزیز محمدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب دوره سیزدهم به حق به مقوله فراوری توجه نموده است تا از فراوری به خوبی برطرف موانع شود، ابراز امیدواری کرد در ماه های به جای مانده سال، این مهم در عمل اجرایی شود.

وی گفت: بنده که این میز را در کسوت دولتی اشغال نموده ام، باید هر چند ماه کار خود را ارزیابی کنم تا تعیین شود وظیفه خود را به خوبی انجام داده ام یا خیر؛ به ازای هر میز یک شهید داده ایم و مسئولان باید آن را امانتی در دست خود بدانند.

عزیز محمدی در عین حال نسبت به معضل آفرینی های صنعت خودرو ابراز شرمندگی کرد و نسبت به قوت گرفتن صنایع آلومینیوم سازی، فولاد کشور و... صحه گذاشت.

منبع: رادیو مصاحبه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1085

به "محمدی: تولیدکننده های ایرانی کفش پولادین به پا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: تولیدکننده های ایرانی کفش پولادین به پا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید