مرضیه هاشمی: از هر پنج زن یک نفر در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته است

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگار پرس تی وی با ارائه آماری درخصوص زنان در آمریکا گفت: درحال حاضر 40 درصد زنان آمریکا سرپرست خانواده هستند و درآمد آن ها نسبت به مردان 20 درصد کمتر است. همچنین از هر 5 زن یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد.

مرضیه هاشمی: از هر پنج زن یک نفر در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در دبیرستان های آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، برنامه مصاحبهی سیاسی رادیو مصاحبه با موضوع حقوق بشر آمریکایی، جنایت جنگی، فساد و تروریسم دولتی در ایالات متحده و با حضور مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی روی آنتن رفت.

هاشمی با بیان اینکه دولت های آمریکا نماد جنایت محسوب می شوند، گفت: این جنایت ها هم در داخل و هم خارج از آمریکا دائم در حال وقوع است. ریشه آمریکا قتل عام سرخ پوست ها و پس از آن برده هاست و در واقع شکل گیری این کشور با موضوع ظلم بوده است.

* رد پای امریکایی در بسیاری کشور ها

وی درباره جنایت آمریکایی ها در خارج از کشور خودشان نیز شرح داد و اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد هستیم ردپای آمریکا در بسیاری کشور ها وجود داشته. طی مطالعاتی که در دانشگاه انجام دادم، متوجه شدم بسیاری از کودتا ها که در کشور های گوناگون به ویژه آمریکای لاتین اجرا شده، با بازیگری آمریکایی ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در حقیقت هر زمان یک دولت مردمی در آمریکا شکل می گرفت که خارج از کنترل و دستور آمریکا بود، بلافاصله رئیس جهور آن کشور همانند آلنده کشته می شد و فرد مورد نظرشان روی کار می آمد. رد پای این برخورد ها را می توان در تمام کشور های آمریکای لاتین مشاهده کرد. کوبا از 1959 تا به امروز زیر بار ظلم آمریکا است، زیرا خواستار استقلال بود.

*ظلم امریکا جهان شمول است

خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی توضیح داد: کمترین کشوری در جهان وجود دارد که آمریکایی ها در آن حرکت ظالمانه ای انجام نداده باشند و درواقع رد پای آمریکایی ها را می توان در بسیاری کشور ها مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در آمریکا حقوق زنان رعایت می گردد، مطرح نمود: پاسخ به این سؤال بستگی به زاویه نگاه ما دارد. اگر از زاویه رسانه به ویژه هالیوود نگاه کنیم فکر می کنیم همه چیز برابر است و امکانات کاملاً برابری دارد، اما در واقعیت این موضوع وجود ندارد.

*شرایط وخیم زنان سیاه پوست در امریکا

هاشمی با ارائه آماری در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد زنان آمریکا سرپرست خانواده هستند و درآمد آن ها نسبت به آقایان حداقل 20 درصد کمتر است. البته شرایط زنان سیاه پوست بدتر است. در آمریکا علیه زنان خشونت بسیار زیادی وجود دارد و حقوق شان تقریباً رعایت نمی گردد.

وی اشاره نمود: مرکز کنترل پیشگیری ها در آمریکا اعلام نموده از هر پنج زن حداقل یک نفر در طول زندگی مورد تجاوز قرار می گیرد و همچنین بر اساس یک آمار بین الملل آمریکا جزو 10 کشور نا امن برای زنان است. البته آمار تجاوز به زنان رسمی است و بیشتر زنانی که به اشکال مختلف مورد تجاوز قرار می گیرند به پلیس اطلاع نمی دهند. این موضوع در خصوص سربازان زن آمریکایی بسیار بیشتر است و از هر لحاظ اذیت می شدند و اعتراف کردند اگر این موضوع را اطلاع می دادند، فرماندهان با سربازان زن برخورد می کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 436

به "مرضیه هاشمی: از هر پنج زن یک نفر در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرضیه هاشمی: از هر پنج زن یک نفر در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید