موزه پیکاسو از دیدنی های جذاب بارسلونا، عکس

به گزارش تور سریلانکا، مطمئنا، اگر با این نقاش معروف آشنا هم نباشید، نامش را جایی شنیده و یا خوانده اید. ژِم سابارتیس، دوست پیکاسو بود و علاقه بسیار زیادی به آثار هنری پیکاسو داشت.

موزه پیکاسو از دیدنی های جذاب بارسلونا، عکس

او تمامی آثار پیکاسو را در خانه خود جمع آوری می کرد و پس از گذشت سالیان، ایده تاسیس موزه پیکاسو در ذهن وی جرقه خورد.

موزه پیکاسو در نهم ماه مارس سال 1963 در شهر بارسلونای اسپانیا افتتاح شد و آثار پیکاسو در اختیار بازدید عموم نهاده شد. هم اکنون حدود 4200 اثر هنری از پیکاسو در موزه پیکاسو به نمایش گذاشته شده است. پدید آوردن سبک کوبیسم، یکی از مهم ترین تاثیرات پیکاسو در عرصه هنر بوده است. یکی از دلایل سفر گردشگران به بارسلونا، بازدید از موزه پیکاسو و آثار عجیب و شگفت این هنرمند است.

معمولا افراد علاقه مند به هنر و دانشجویان در این زمینه بیشتر مشتاق بازدید از موزه پیکاسو هستند. زیرا درباره او و آثارش مطالعه نموده اند و دوست دارند از نزدیک آثار پیکاسو را مشاهده نموده و به تجزیه و تحلیل تصاویر و افکار او بپردازند.

چرا بازدید از موزه پیکاسو پیشنهاد می شود؟

در بارسلونا موزه های متعددی با موضوعات و محدوده های مختلف وجود دارند، اما محبوب ترین و پرطرفدارترین آن ها موزه پیکاسو است. پس با خرید بلیط هواپیما بارسلونا از این موزه تاریخی دیدن کنید. موزه پیکاسو وسیع ترین مجموعه از آثاز پابلو پیکاسو را در خود جای داده و شامل 5 کاخ قرون وسطایی است که از داخل به یکدیگر متصل هستند.

این موزه در مرکز بخش قدیمی بارسلونا و منطقه باری گوتیک واقع شده است. در سال 1894 پیکاسو به بارسلونا آمد و دوره نوجوانی و جوانی خود را در این شهر سپری کرد. او پس از رفتن به بارسلونا، زمان خود را بین پاریس و بارسلونا تقسیم کرد. بازدید از موزه پیکاسو آرزوی هر هنرمندی است. اگر شما هم چنین آرزویی دارید، حتما در اولین فرصت برای سفر به بارسلونا اقدام کنید و به بازدید از موزه پیکاسو بروید تا آرزویتان به واقعیت بپیوندد.

در بازدید از موزه پیکاسو و تماشای مجموعه این موزه رابطه یک مرد جوان با شهرش را مشاهده خواهید کرد. این موزه کار پیکاسو را قبل از ترک بارسلون برای سفر به پاریس را به روایت تصویر توضیح می دهد و نقاشی های موجود در مجموعه دائمی، رابطه پیکاسو با شهر را نشان می دهند. شهری که او نشان ماندگارش را در آن بر جای گذاشته است.

شاید برایتان جالب باشد که نام کامل پیکاسو پابلو دیگو خوزه فرانسیسکو دپائولا یوان نپوموسنو ماریا دلاس رمدیوس سیپریانو دلاسانتیزیما ترینیداد مارتیر پاتریک کلیتو رویزی پیکاسو (Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Martyr Patricio Clito Ruíz y Picasso) است! نام او از چندین خویشاوندو قدیس اش گرفته شده و پیکاسو نیز بخشی از نام مادرش است.

مادرش ماریا پیکاسو لوپز و پدرش خوزه رویز بلاسکو بود. پابلو پیکاسو یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و یکی از بنیان گذاران مکتب کوبیسم است. او توانست با قانون شکنی هایش از واقع گرایی، سرمایه گذاری احساسش در نقاشی و دید عمیقش در روانشناسی، فصل جدیدی را هنر مدرن شروع کند. اغلب آثار پیکاسو به دوره های مختلف تقسیم می شوند و تمامی این دوره ها متمایز بوده و برای درک دیدگاه کلی پیکاسو بسیار باارزش هستند. آثار پیکاسو به 5 وره مختلف تقسیم می شوند:

دوره آبی فام

دوره صورتی فام

دوره متاثر از هنر آفریقا

کوبیسم تحلیلی

کوبیسم تصنعی

در موزه پیکاسو می توانید آثار مربوط به هر دوره را تماشا کنید اما بخشی از موزه که به آثار اولیه پیکاسو تخصیص داده شده، نقطه اصلی درخشش موزه است.

آثاری چون آثار مربوط به 1917 و اولین ملاقات پیکاسو با همسر اولش اولگا خوخلُوا، بالرین روسی در رم از ویژه ترین آثار موزه هستند. به طور کلی در این موزه می توان به راحتی گذر و تحول کوبیسم را مشاهده و درک کرد. مجموعه دوره آبی فام پیکاسو با هیچ کدام یک از آثار دیگرش در این موزه قابل قیاس نیست. شاید پیش خود بپرسید که کوبیسم چیست و چه سبکی از نقاشی است. کوبیسم به نقاشی هایی گفته می شود که از مکعب های کوچک تشکیل شده و با کنار هم قرار دریافت تصویری را ایجاد می نمایند.

خلاصه وار بگوییم که، در بازدید از موزه پیکاسو از تماشای آثار هنری و زیبایی های معماری باری گوتیک بارسلونا لذت خواهید برد.

تاریخچه موزه پیکاسو

درهای موزه پیکاسو در بارسلونا، در 9 مارس 1963 به روی عموم باز شد و در ابتدا با نام مجموعه سابارتِس (Sabartes) شناخته می شد. در سال 1970 پیکاسو مجموعه ای از آثارش را که حدودا 920 اثر هنری بودند، به این موزه اهدا کرد. این امر باعث شد ساختمان موزه گسترش و توسعه یابد. معماری ساختمان موزه پیکاسو بسیار منحصربه فرد است و چند صد سال قدمت تاریخی دارد.

تاریخ ساخت 5 کاخ موزه پیکاسو به قرن 13 م مربوط است و بازدید از بنای آن تصویر واضحی از شهر بارسلونا را در قرن های گذشته مقابل چشمانتان قرار می دهد. از سال 1999 نیز، نوسازهایی در موزه پیکاسو انجام شد و باعث مدرنیزه شدن بعضی از قسمت های موزه شد.

جالب است بدانید، موزه در ابتدا به دلیل مخالفت شدید پیکاسو با رژیم فرانکو، دیکتاتور اسپانیا، به نام سابرتس افتتاح شد، اما مدتی بعد ژوزف پورسیولس (Josep Porcioles) شهردار بارسلون، بر خلاف میل دولت مرکزی دستور تغییر نام موزه را به موزه پیکاسو داد.

معماری موزه پیکاسو

قدمت ساختمان های موزه پیکاسو به چند صد سال پیش مربوط است و معماری باری گوتیک زیبا و مسحور نماینده ای دارند. تاریخ ساخت 5 ساختمان موزه به قرن سیزدهم باز می شود و به قدری هنرمندانه طراحی و ساخته شده که تصویر واضحی از سیمای شهر بارسلونا در آن دوران را نشان می دهد. پس از نوسازی هایی که در سال 1999 در موزه صورت گرفت، کازا مائوری (Casa Mauri) و پالائو فینِسترِس (Palau Finestres) به عنوان محل نمایشگاه موقتی موزه انتخاب شدند. مجموعه های دائمی نیز در آگویلار (Aguilar)، بارو دِ کاستِیِت (Baro de Catellet) و مکا (Meca) قرار دارند.

5 کاخ موزه پیکاسو که از داخل به یکدیگر متصل هستند، عبارت اند از:

کاخ آگویلار (Aguilar): این کاخ ساختمان اصلی موزه است و قدمت آن به قرن سیزدهم برمی شود.

کاخ بارون (Baron): این کاخ در پلاک 17 م واقع شده است و قدمتش به قرون وسطی مربوط است.

کاخ مکا (Meca): کاخ مکا در پلاک 19 م واقع شده و قدمتش به قرن های 13 و 14 میلادی مربوط است.

کاخ مائوری (Mauri): این کاخ در پلاک 23 م واقع شده و قدمت آن مربوط به زمانی است که رومی ها بارسلون را تحت سلطه داشتند.

کاخ فینسترس (Finestres): این کاخ در پلاک 23 م واقع شده است.

در موزه پیکاسو از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

در 5 کاخ موزه پیکاسو از مجموعه وسیع و گسترده ای از آثار پیکاسو بازدید خواهید کرد. آثار هنری که در این موزه تماشا خواهید کرد شامل مجموعه های زیر هستند:

مالاگا (محل تولد پیکاسو)

آ کورونا (A Coruña)

مالاگا در سال های 1896 و 1897

هورتا دِ سان خوآن (Horta de Sant Joan)

دوره آبی

بارسلون 1917

ندیمه ها

بارسلون 199 تا 1900

پاریس 1900 تا 1901

سرامیک ها

حکاکی ها

آثار مربوط سال های 1917 تا 1957

First Communion در سال 1896

Science and Charity در سال 1897

دو اثر آخر First Communion و Science and Charity به ترتیب در سال های 1896 و 1897 توسط پیکاسو خلق شدند و جزو بهترین و مشهورترین آثار وی هستند که بازدید از آن ها را هرگز نباید از دست داد.

موزه پیکاسو روزهای سه شنبه تا یک شنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است و روزهای پنجشنبه بازدید از موزه از ساعت 6 عصر به بعد رایگان است. موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است و هر روز آخرین بازدید از موزه 30 دقیقه قبل از آخرین ساعت کاری است. بازدید از مجموعه ها و نمایشگاه موزه پیکاسو به طور جداگانه هزینه ورودی دارند. برای افراد زیر 29 سال و بالای 65 سال، خانواده های پرجمعیت و افراد بدون شغل ثابت تخفیف داده می شود. هزینه ورودی برای افراد زیر 16 سال، معلمان و در اولین یکشنبه های هرماه رایگان است. درصورت درخواست راهنمای صوتی نیز که تنها به زبان انگلیسی صحبت می نماید، هزینه ای را باید پرداخت کنید.

چگونه به موزه پیکاسو برویم؟

پس از تهیه بلیط هواپیما و سفر به شهر رنگارنگ و تاریخی بارسلونا به خیابان خیابان مونتی کادا بارسلونا بروید جایی که موزه پیکاسو واقع شده است و در موقعیتی از شهر است که به بیشتر جاذبه های مهم دسترسی آسان دارد. معمولا در سفر به بارسلونا و در صورتی که با تور مسافرت نموده باشید، تور لیدر شما را به بازدید از موزه پیکاسو خواهد برد.

در نزدیکی موزه پیکاسو از چه جاهای دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه پیکاسو در نزدیکی بسیاری از جاذبه های مهم بارسلونا واقع شده است و بازدید نمایندگان می توانند به راحتی از دیگرجاذبه های نزدیک نیز بازدید نمایند.

فاصله موزه پیکاسو از:

کلیسای سانتا ماریا دل: 220 متر

آکواریوم بارسلونا: 1 کیلومتر

پارک یادبود کاسکادا: 1 کیلومتر

کلیسای جامع بارسلونا: 1.7 کیلومتر

ساحل سانت سباستین: 1.7 کیلومتر

کاخ پالائو گوئل: 2.4 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیک موزه پیکاسو برای اقامت وجود دارند؟

در اطراف و نزدیکی موزه پیکاسو هتل های متعددی با امکانات مختلف برای اقامت وجود دارند.

فاصله موزه پیکاسو از:

هتل 3 ستاره Safestay Barcelona Gothic: فاصله 220 متر

هتل 3 ستاره Suizo: فاصله 280 متر

هتل 3ستاره H10 Montcada: فاصله 290 متر

هتل 4 ستاره Exe Laietana Palace: فاصله 750 متر

هتل 5 ستاره Grand Hotel Central: فاصله800 متر

هتل 3 ستاره Ciutat de Barcelona: فاصله 900 متر

هتل 3 ستاره Chic and Basic Born Boutique:فاصله 900 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک موزه پیکاسو هستند؟

در نزدیکی موزه پیکاسو رستوران های متعددی وجود دارند که می توانید در آن ها استراحت و از غذاهای محلی امتحان کنید.

فاصله موزه پیکاسو از:

رستوران Narciso: فاصله 150 متر

رستوران The street: فاصله 400 متر

رستوران Gusto del Born: فاصله 550 متر

رستوران Llamber: فاصله 1 کیلومتر

رستوران San Pedrito: فاصله 1 کیلومتر

رستوران Tantarantana: فاصله 2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 586

به "موزه پیکاسو از دیدنی های جذاب بارسلونا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه پیکاسو از دیدنی های جذاب بارسلونا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید