واحدهای آسیب دیده و تعطیل با برنامه های حمایتی دولت احیا شوند

به گزارش تور سریلانکا، شانزدهمین جلسه هیات رئیسه اتاق قم در سال 99 با حضور اعضای این اتاق برگزار شد. رئیس اتاق قم در این جلسه با طرح مطالبی در خصوص تکمیل ساختمان جدیدالاحداث این اتاق، خواستار سرعت در نظارت بر عملیات اجرایی ساختمان شد.

واحدهای آسیب دیده و تعطیل با برنامه های حمایتی دولت احیا شوند

ابوالفضل خاکی همچنین ضمن تقدیر از حمایت های اتاق ایران برای تکمیل ساختمان جدیدالاحداث اتاق قم، بر لزوم بررسی مجدد فاکتورهای ارائه شده از سوی پیمانکار برای تأیید همه اعضای اتاق تأکید و ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه بتواند محدودیت فعالیت های تجاری و اشتغال زایی برای فعالان اقتصادی را با توجه به موقعیت راهبردی خود رفع کند.

خاکی در بخشی از این جلسه، در خصوص بخشنامه بانک مرکزی و برخورد با بدهکاران ارزی و موضع اتاق ایران مبنی بر لغو و تعلیق کارت های بازرگانی، گفت: پیش ازاین کمیته ای تحت عنوان پایش تجارت با حضور سه مجموعه شامل بانک مرکزی اتاق ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد که پیشنهاد های خوبی در آن جلسات ارائه شده بود، اما بعد در کمیته های تخصصی پالایش این پیشنهادها، تصمیمات متغیری گرفته شد که نارضایتی تجار و فعالان اقتصادی را به همراه داشت.

او همچنین مصوبه اخیر کمیته پایش تعهدات ارزی اتاق قم، مبنی بر تصمیم گروهی ارز واردکنندگان از طریق ارز صادرکنندگان که در رشته های صنعتی مختلف تهاتر خواهد شد را به نظرخواهی اعضا گذاشت که این موضوع مخالفت اکثریت اعضا را به همراه داشت و مقرر شد بقیه مصوبات برای تصمیم گیری به مرکز ارسال شود.

رئیس اتاق قم گفت: کرونا امروز در حوزه بازرگانی آسیب های جدی به بدنه اقتصاد وارد کرده است از یک سو بسته شدن مرزهای زمینی ازجمله مرزهای کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و همچنین مرزهای هوایی به ویژه ترکیه، گرجستان، و امارات موجب شده تا سود جویان به دنبال افزایش قاچاق برخی کالاهای اساسی و لوازم بهداشتی با توجه به سیاست های برخی از کشورهای همسایه در افزایش ذخیره سازی این محصولات باشند که امیدواریم این موضوع محقق شود.

خاکی کاهش و توقف صادرات محصولات در نتیجه کاهش تولید، کاهش نیروی انسانی و تعطیلی موقت کارخانه ها را معضل جدی امروز دانست و خواستار حمایت های دولت در تصمیمات اقتصادی خود از واحدهای تولید شد.

او ابراز امیدواری کرد: غلبه بر این ویروس بتواند راستا طبیعی بازار را به خود برگرداند چنانچه این ویروس ماندگاری زیادی در جهان داشته باشد جریان نقدی آینده بنگاه ها و سودآوری شان را به طورکلی از بین می برد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 507

به "واحدهای آسیب دیده و تعطیل با برنامه های حمایتی دولت احیا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای آسیب دیده و تعطیل با برنامه های حمایتی دولت احیا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید