واحد پول عراق چیست؟

به گزارش تور سریلانکا، واحد پول کشور عراق دینار عراق می باشد که با کد IQD و علامت اختصاری د.ع نشان داده می شود و توسط بانک مرکزی عراق ارائه می شود.

واحد پول عراق چیست؟

جمهوری عراق یکی از کشورهای خاورمیانه است که با کشورهای عربستان سعودی، کویت، اردن، سوریه، ایران و ترکیه دارای مرز مشترک زمینی می باشد. پایتخت کشور عراق بغداد است که از شهرهای تاریخی و فرهنگی خاورمیانه که تاریخ آن به دوره عباسیان باز می گردد، محسوب می گردد. کربلا که از مهم ترین شهرهای زیارتی مسلمانان دنیاست نیز در کشور عراق قرار گرفته است.

حرم امام حسین در این شهر واقع شده از این رو شهر کربلا از مهم ترین شهرهای زیارتی دنیا و همین طور عراق شناخته شده می گردد. نجف نیز از شهرهای مهم و مذهبی کشور عراق است و حرم علی بن ابی طالب علیه السلام نیز در آن واقع شده است و یکی از مقدس ترین شهرهای دنیا به حساب می آید. پیکر پاک دو امام شیعیان، امام هادی (ع) و فرزند ایشان امام حسن عسکری نیز در سامرای عراق دفن شده اند. موصل، بصره، کاظمین و اربیل نیز از شهرهای مهم و دیدنی کشور عراق به حساب می آیند. بدین جهت صنعت گردشگری در عراق نقش قابل توجهی را در اقتصاد عراق برعهده دارد و هر ساله بیش از یک میلیون و دویست هزار ایرانی، به وسیله مرز زمینی و هوایی به کشور عراق اعزام می شوند.

معرفی جاذبه های گردشگری کربلا

واحد پول عراق چیست؟

واحد پول کشور عراق دینار عراق می باشد که با کد IQD و علامت اختصاری د.ع نشان داده می گردد. واژه دینار از دیناریوس که واحد پول امپراتوری روم بود گرفته شده است. ارائهٔ دینار توسط بانک مرکزی عراق انجام می گیرد. دینار عراقی از سال 1931 به گردش افتاد و از آن موقع تا به امروز چند نوع از آن وجود داشته و به کار رفته است. حکومت ائتلاف موقت با یاری شرکت دلارو اسکناس و سکه های جدیدی بر اساس آخرین فنون ضدجعل چاپ و ضرب کرد.

نسبت تبدیل دینار عراق به دیگر واحدهای پولی دنیا (نوامبر 2017)

1177.05دینار عراق 1 دلار
1371.97 دینار عراق 1 یورو
1541.23 دینار عراق 1 پوند بریتانیا
1 دینار عراق 3 تومان

چه ارزی در سفر به عراق چه ارزی با خودمان ببریم؟

نکته مهمی که در سفر به عراق همواره مطرح بوده پولی است که قرار است زائرین با خود به عراق ببرند. پول ایرانی هم در عراق معتبر است و البته اسکناس های 10هزار تومانی برای آنها از سایر اسکناس ها آشناتر است. اگر بخواهید با پول خودمان خرید کنید ممکن است دچار مسئله ضرر و زیان رند کردن قیمت ها شوید؛ مثلا شما برای یک جنس 3 هزاردیناری باید 10هزارتومان پرداخت کنید. می توانید دلار نیز با خود ببرید. هر مسافر ایرانی ای که بیش از 12سال سن داشته باشد و بخواهد از راه هوایی از ایران خارج گردد، در هر سال شمسی می تواند 300 دلار ارز مسافرتی با نرخ مبادله ای تومان تهیه کند که این میران برای سفرهای زیارتی 200 دلار است اما خرید کردن با دلار نیز ممکن است باعث ضرر گردد چرا که معمولا فروشنده ها اعداد را به بالا رند می نمایند. بنابراین بهتر است دینار ببرید. چون به راحتی می توانید مبلغ هر جنسی را براساس خرید خود عراقی ها یا از روی قیمت درج شده پرداخت کنید و نگران نرخ تبدیل میان پول ها نباشید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 733

به "واحد پول عراق چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول عراق چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید