پامپئو: تحریم ها علیه شرکت کشتیرانی ایران از امروز اجرایی شد

به گزارش تور سریلانکا، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه گفت که تحریم های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اجرایی شده است.

پامپئو: تحریم ها علیه شرکت کشتیرانی ایران از امروز اجرایی شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش در توئیتر نوشت تحریم های علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از امروز اجرایی شده است.

پامپئو امروز دوشنبه (19 خرداد/8 ژوئن) نوشت: تحریم ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل امروز اجرایی شد. رژیم ایران علی رغم ادعای اینکه هیچ گاه اقدام به ساخت سلاح های هسته ای و سامانه های حمل آن نخواهد کرد به کوشش برای دستیابی و فراوری اقلام حساس اشاعه ای ادامه داده است.

وی در ادامه نوشت: جهان باید هوشیار باشد و برای جلوگیری از دستیابی ایران به اقلام حساس اشاعه ای که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می نمایند هوشیار باشد.

مایک پامپئو آذرماه سال گذشته با حضور در یک نشست خبری، گفت که واشنگتن تحریم های تازه ای علیه شرکت خطوط کشتی رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) اعمال می نماید.

هرچند شرکت خطوط کشتی رانی ایران پیش از آن تاریخ هم در فهرست تحریم ها قرار داشتند، اما تحریم هایی که آذرماه اعلام شد، از این منظر تازگی داشت که بر اساس فرمان اجرایی 13382 و دو برچسب اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و مقررات تحریم های مالی ایران صادر می شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در شرح خود در خصوص آثار این تحریم ها، به صراحت عنوان نموده بود که اقدام تازه این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می نماید.

در صفحه پرسش و پاسخ های خزانه داری آمریکا، در این رابطه آمده است: ایالات متحده مجوز ها و معافیت های گسترده ای ذیل تحریم ها دارد که اجازه فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می دهد. اما این مجوز ها و معافیت ها عموما تراکنش با افرادی که ذیل فرمان اجرایی 13382 تحریم شده اند را شامل نمی گردد.

واشنگتن در آن موقع گفت این تحریم ها از روز 8 ژوئن 2020 میلادی (19 خرداد 1399) اجرایی می شوند. به نوشته خزانه داری آمریکا، از این تاریخ به بعد اتباع ایالات متحده، مگر با دریافت مجوز های موردی، از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از جمله از تراکنش های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.

خزانه داری آمریکا می افزاید: علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی هم که آگاهانه در تراکنش های معین با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، خود را در معرض تحریم های دیگر قرار می دهند.

تنها راه حلی که آمریکا برای دور ماندن از تحریم ها به طرف های تجاری ایران ارائه نموده، این است که معاملات خود را تا پیش از زمان اجرایی شدن تحریم ها به سرانجام برسانند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که بخش بزرگی از واردات مواد غذایی و دارو به ایران به وسیله دریا و توسط شرکت خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین خطوط کشتی رانی ایران انجام می گیرد.

در حقیقت برچسب های تازه ای که آمریکا به این شرکت افزوده، تنها از یک نظر در شرایط پیشین خطوط کشتی رانی ایران تفاوت ایجاد نموده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

این اولین بار نیست که آمریکا بخش هایی را هدف تحریم قرار می دهد که با زندگی روزمره مردم ایران در ارتباط است. آبان ماه سال جاری هم خزانه داری آمریکا بخش ساخت و ساز و مسکن ایران را تحریم کرد و قوانین تراکنش های مالی با ایران را سختگیرانه تر کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آن تحریم ها، نوشت: بر خلاف ادعا های فریبکارانه ایالات متحده، مقررات جدید این کشور تروریسم مالی علیه مردم ایران را تشدید می نماید... حالا خزانه داری دارد نه تنها مواد غذایی، بلکه واردات اقلام دارویی را هم هدف قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 399

به "پامپئو: تحریم ها علیه شرکت کشتیرانی ایران از امروز اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: تحریم ها علیه شرکت کشتیرانی ایران از امروز اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید