پروفسور کشتی ایران درگذشت، از ریاست فدراسیون تا تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا

به گزارش تور سریلانکا، مرحوم آهنچی قبل از عزیمت به آمریکا، عضویت تیم ملی کشتی، مدیریت ورزش کرمانشاه، ریاست هیات های کشتی کرمانشاه، اهواز و آبادان، دبیری و ریاست فدراسیون کشتی ایران و ورزش های زورخانه ای را بر عهده داشته است.

پروفسور کشتی ایران درگذشت، از ریاست فدراسیون تا تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا

پروفسور محمد آهنچی رئیس و دبیر اسبق فدراسیون کشتی در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، پروفسور محمد آهنچی متولد سال 1304 در کرمانشاه بود. وی تحصیلات آموزشگاه خود را در دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه معتبر IIT به اسم یکی از 5 دانشگاه عظیم دنیا در شیکاگو و در رشته های مدیریت، بازرگانی و اقتصاد و تحقیق در عملیات و سازماندهی به سرانجام رساند.

او سپس تحصیلات تکمیلی در طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه بندی را در دانشگاه نورث وسترن گذراند.

مرحوم آهنچی قبل از عزیمت به آمریکا، عضویت تیم ملی کشتی، مدیریت ورزش کرمانشاه، ریاست هیات های کشتی کرمانشاه، اهواز و آبادان، دبیری و ریاست فدراسیون کشتی ایران و ورزش های زورخانه ای را بر عهده داشته است.

همکاری در ساختن پل نو شهرستان دزفول در سال 1329 و مدیریت پروژه ساخت ورزشگاه 30 هزارنفری به همراه سایر تاسیسات مجموعه ورزشی شیراز در سال 1345 که آن را در مدت 65 روز انجام داد، از کارهای تحسین برانگیز وی در مدیریت پروژه بود که حاصل آن خلق و ارائه نظریه سازمانهای موقت و ثبت آن به نام ایشان در دانشگاه North Western آمریکا شد.

وی دوره های رنجر و چتربازی را هم در ایران و آمریکا گذرانده بود.

او بعلاوه ضمن انجام تحقیقات در ایران با دانشگاه های معتبر نظیر ماستریخ هلند، ارفورت آلمان، IMI بلژیک و ... همکاری نزدیک علمی تحقیقاتی داشت و تألیفات بسیاری از وی به چاپ رسیده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1130

به "پروفسور کشتی ایران درگذشت، از ریاست فدراسیون تا تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسور کشتی ایران درگذشت، از ریاست فدراسیون تا تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید