پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 20 دی 1400

به گزارش تور سریلانکا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی همراه با غبار محلی پیش بینی می گردد. فردا 20 دی ماه 1400 آسمان تهران آفتابی و شاخص آلودگی هوا نیز در شرایط زرد خواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 20 دی 1400

به گزارش خبرنگاران، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران آفتابی و حداکثر و حداقل دما در هم 12 و 3 درجه سانتیگراد است.

امروز آسمان تهران ابری است و دمای امروز تهران در طول شب از سه درجه به مرور و در طول روز به دوازده درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 11 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (20 دی ماه) تا حدودی آفتابی با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (21 دی ماه) هم تا حدودی آفتابی با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (22 دی ماه) آفتابی با حداقل دمای 7 درجه و با حداکثر دمای 16 درجه پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

کیفیت هوای مرکز، امروز (یکشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 129 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

براساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (19 دی ماه) با شروع تردد خودرو ها و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد را در پی دارد و حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود.

کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز (19 دی ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (20 دی ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود.

با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (20 دی ماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می گردد و در منطقه های از غرب و شمال غرب شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران خواهیم بود.

تا روز دوشنبه با پایدار شدن شرایط جوی هوا شاهد افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1376

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 20 دی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 20 دی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید