چین خواهان تعطیلی فوری مراکز بازداشت برون مرزی استرالیا شد

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، روابط میان دو کشور استرالیا و چین در سال 2018 و در پی اعلام ممنوعیت استفاده از شبکه 5G استرالیا برای شرکت هوآوی چین و سپس درخواست مقامات کانبرا از سازمان جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات پیرامون منشأ بیماری کرونا بیش از پیش رو به تیرگی گرایید.

چین خواهان تعطیلی فوری مراکز بازداشت برون مرزی استرالیا شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دولت چین نیز در برابر این اقدام های خصمانه استرالیا روز آدینه در بیانیه ای خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس نسبت به بهره برداری دولت کانبرا از مراکز بازداشت برون مرزی ابراز نگرانی کرد و خواهان تعطیلی فوری این مراکز شد.

در این بیانیه آمده است: این مراکز فاقد امکانات پزشکی کافی است؛ آن هم در محلی که شمار زیادی از مهاجران، پناهندگان و پناهجویان برای مدت زمانی طولانی و یا حتی برای مدت زمانی نامحدود در بازداشت به سر می برند و حقوق اساسی آنها نقض می گردد.

گفته می گردد پناه جویانی که در جهت دریایی به سمت استرالیا بازداشت می شوند، برای به جریان انداختن پرونده پناهندگی خود به پاپوآ گینه نو یا به جزیره نائورو در جنوب اقیانوس آرام منتقل می شوند.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا تا به امروز نسبت به این موضع چین واکنشی نشان نداده است.

چین در بیانیه خود که به نمایندگی از سوی گروهی از کشورها به شورای حقوق بشر سازمان ملل تسلیم کرد، می افزاید: ما از استرالیا می خواهیم که تمام این مراکز بازداشت برون مرزی را تعطیل کند و برای حراست از حقوق مهاجران، پناهندگان و پناهجویان به ویژه بچه ها گام هایی ملموس بردارد.

پکن همچنین از مقامات کانبرا خواست تا در خصوص موارد گزارش شده جرائم جنگی توسط نیروهای برون مرزی استرالیا تحقیقاتی جامع و عادلانه انجام دهند.

لازم به ذکر است، نتیجه یک تحقیق اجرا شده در ماه نوامبر 2020 نشان می دهد که نیروهای ویژه استرالیا در فاصله سال های 2005 تا 2016 میلادی در کشتن 39 غیرنظامی و زندانی غیرمسلح در افغانستان دست داشته اند؛ جنایتی که با انتقاد شدید وزارت خارجه چین روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 871

به "چین خواهان تعطیلی فوری مراکز بازداشت برون مرزی استرالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تعطیلی فوری مراکز بازداشت برون مرزی استرالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید