کره شمالی برای سومین بار در یک هفته آزمایش موشکی انجام داد

به گزارش تور سریلانکا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز آدینه گفت که کره شمالی دو پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک نموده است.

کره شمالی برای سومین بار در یک هفته آزمایش موشکی انجام داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های محلی صبح آدینه از آزمایش موشکی تازه کره شمالی خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که کره شمالی پرتابه نامشخصی را از ساحل شرقی خود به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این سومین آزمایش موشکی کره شمالی در عرض 5 روز اخیر است.

در این بیانیه آمده است، پرتابه های کوتاه برد کره شمالی از اویجو در استان پیونگان شمالی، که منطقه ای در شمال غربی این کشور هم مرز با چین است، پرتاب شدند و حدود 430 کیلومتر در ارتفاع 36 کیلومتری پرواز کردند.

مقام های کره جنوبی گفتند یک موشک را در ساعت 2:41 ظهر آدینه (به وقت محلی) و موشک دیگر حدود 11 دقیقه بعد رصد کردند که با سرعت 6 ماخ، معادل شش برابر سرعت صوت پرواز می کردند.

به نوشته یونهاپ، یک مقام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرنگاران شرح داد: در حال حاضر به نظر می رسد که شمال، این موشک ها را به سمت اهداف از پیش معین شده شلیک نموده تا دقت هدفگیری آنها را بسنجد. اینگونه فرض می کنیم که این آزمایش ها برای تقویت دقت موشک های بالستیک کوتاه برد کنونی [کره شمالی] است.

شامگاه چهارشنبه که وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که پنج شخص که تابعیت کره شمالی دارند را به لیست تحریم ها اضافه نموده است.

بامداد همان روز بود که رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در تازهترین شلیک پرتابه به وسیله این کشور، یک موشک مافوق صوت با موفقیت آزمایش شده و بعد از 1000 کیلومتر پرواز، با دقت به هدف خود اصابت نموده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر آزمایش موشکی اخیر این کشور، خواهان افزایش توان نظامی کره شمالی شد. (جزئیات بیشتر)

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش های موشکی، اما گفت پیونگ یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1364

به "کره شمالی برای سومین بار در یک هفته آزمایش موشکی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی برای سومین بار در یک هفته آزمایش موشکی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید