کرونا در اروپا، از تداوم فرایند افزایشی آمار مبتلایان تا شکایت از توزیع ناعادلانه واکسن

به گزارش تور سریلانکا، سران 5 کشور اروپایی در نامه ای خطاب به مقامات بروکسل آن ها را به تقسیم ناعادلانه واکسن در اروپا متهم نموده اند و فرایند افزایشی آمار مبتلایان در کشورهای اروپایی هم همچنان ادامه دارد.

کرونا در اروپا، از تداوم فرایند افزایشی آمار مبتلایان تا شکایت از توزیع ناعادلانه واکسن

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا جولان می دهد.

هشدار درباره موج قدرتمندانه سوم کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که سیاستمداران بلند پایه آلمانی درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در موج سوم این بیماری همه گیر هشدار داده اند.

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشت حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان و استفان پیلسینگر، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی درباره افزایش آمار مبتلایان هشدار داده و لایترباخ در این باره گفته است: کاهش محدودیت ها فرایند کاهش آمار و یا فرایند ثابت آن را متوقف می نماید.

لایترباح تاکید نمود که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی دوره های شدیدتر بیماری کرونا برای افراد مبتلا پیش بینی می گردد.

پیلسینگر هم با نگرانی به کاهش محدودیت های مد نظر دولت می نگرده و در این باره گفته است: اقدامات قرنطینه ای تا کنون برای مهار ویروس خطرناک جهش یافته انگلیسی کافی نبودند.

وی درباره گسترش شیوع این ویروس و رشد انفجاری آمار مبتلایان با آمارهایی مشابه کریسمس ابراز نگرانی نموده است.

تداوم بدعهدی های شرکت آسترازنکا در قبال اروپا

شرکت سوئدی- انگلیسی آسترازنکا هم روز آدینه مجددا از تحویل دوزهای بسیار کم تر از آنچه به اروپا وعده داده بود اطلاع داد که این شکست سختی در تامین واکسن کرونای اتحادیه اروپا محسوب می گردد.

این شرکت اعلام نموده که به جای 220 میلیون دوز واکسن تا اواسط امسال تنها می تواند 100 میلیون دوز واکسن به اروپا تحویل دهد. این شرکت بدون اینکه درباره جزئیات این تصمیم خود توضیحی دهد آن را مربوط به محدودیت های صادرات دانسته است.

رم و میلان هم به مناطق قرمز کرونایی ایتالیا پیوستند

وزارت بهداشت ایتالیا هم با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا بعضی مناطق دیگر این کشور از جمله شهرهای مهم رم و میلان را هم در لیست مناطق قرمز کرونایی قرار داده و از روز دوشنبه محدودیت های بسیار سختگیرانه ای علیه این مناطق برای مهار کرونا اعمال می گردد.

مجارستان کشور پیشرو در کمپین واکسیناسیون در اروپا

مجارستان هم از نظر پیشرفت در فرایند واکسیناسیون به کشوری پیشرو در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. بر اساس اعلام مقامات بهداشتی این کشور تا روز آدینه حدود 11.9 درصد جمعیت بزرگسال این کشور واکسن کرونا را دریافت کردند که بیشترین نرخ تزریق واکسن در اروپا بعد از کشور کوچک مالت محسوب می گردد. میانگین واکسیناسیون شهفرایندان در اروپا حدود 7 درصد است.

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر ضرورت تداوم محدودیت ها

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا هم در یک سخنرانی در برابر کارکنان یک مرکز واکسیناسیون استراتژی دولت خود در بحران کرونا را تشریح نموده و گفت: من مطلع هستم که اقدامات امروز در آموزش بچه ها، اقتصاد و همچنین سلامت روان همه ما تاثیر خواهد گذاشت، اما این اقدامات برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کرونا ضرورت دارد.

وی همچنین یاری های بیشتر به بخش های مالی را وعده داده و یاری های فعلی را کافی ندانست.

ایتالیا در آستانه قرنطینه سراسری

دولت ایتالیا روز آدینه اقدامات سختگیرانه تری را برای مهار کرونا برنامه ریزی کرد. بر این اساس در تعطیلات عید پاک سراسر ایتالیا تحت قرنطینه سراسری قرار خواهد گرفت.

تایید واکنش های آلرژیک سخت به عنوان عوارض جانبی واکسن آسترازنکا از طرف اروپا

آژانس دارویی اروپا هم واکنش های آلرژیک شدید را به عنوان عارضه احتمالی واکسن آسترازنکا طبقه بندی نموده و اعلام نموده که حدود 41 مورد واکنش های این چنینی در تزریق 5 میلیون دوز از این واکسن دیده شده است.

وزیر دفاع آلمان هم عملیات ارتش آلمان در دوران کرونا را تمجید نموده و آن را گسترده ترین و طولانی ترین عملیات یاریی تا به حال ارتش دانسته است.

افزایش ترس ها و نگرانی های بچه ها اتریشی و آلمانی در دوران کرونا

انجمن حمایت از بچه ها در آلمان درباره به وجود آمدن یک نسل کرونایی در کشور هشدار داده است.

این انجمن روز آدینه در گزارشی در برلین گفت: اقدامات و محدودیت ها برای مهار کرونا چیزهای زیادی را به ویژه از نوجوانان گرفته است؛ حتی در صورتی که میزان پذیرش این محدودیت ها از طرف آن ها هم بالا باشد.

حدود یک سال پیش در 16 ماه مارس سال 2020 دولت و ایالات آلمان برای اولین بار اقدامات و محدودیت هایی را برای مهار کرونا تصمیم گیری کردند. بسیاری از جوانان در آلمان در سایه این محدودیت ها دچار ترس از آینده و تنهایی شده اند. بیش از دو سوم آن ها احساس می نمایند که مورد بی توجهی سیاستمداران واقع شده اند. روانپزشکان کودک و نوجوان همچنین درباره افزایش چشمگیر استرس روانی در بچه ها و نوجوانان در چنین شرایطی هشدار داده اند. به طور خاص گروهی از بچه ها که در خانواده های فقیر و تحت فشار زندگی می نمایند در معرض خطر آسیب بیشتر و بی توجهی بیشتر قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از بچه ها در آلمان درباره به وجود آمدن نسل کرونا در این کشور هشدار داده و در عین حال تاکید نموده که با یک کوشش مشترک می توان از این امر جلوگیری کرد. وی از عرصه های سیاسی، اقتصاد و همچنین جامعه مدنی خواست تا برای سرمایه گذاری برای بچه ها و نوجوانان اهمیت قائل شوند.

نتایج یک آنالیز جدید دانشگاه سالزبورگ اتریش هم نشان می دهد که اثرات بحران کرونا برای بسیاری بچه ها بار سنگینی است.

نتایج یک نظر سنجی اجرا شده توسط این دانشگاه اتریش نشان می دهد که حدود 79 درصد 531 دانش آموزی که در این آنالیز شرکت کردند اظهار داشتند که شرایط آن ها در مقایسه با زمان قبل از کرونا بدتر شده است.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که از هر سه کودک یک نفر اغلب خشن و یا عصبانی هستند، از هر 5 کودک یکی اغلب غمگین بوده و احساس تنهایی می نماید. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که از هر دو کودک یکی از شرایط کنونی ترس دارد و از هر سه کودک یکی در شرایط کرونایی خواب بدتری دارد.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که تقریبا از هر 10 کودک اتریشی 9 نفر در مقایسه با زمان قبل از کرونا فعالیت کمتری دارند. هم زمان حدود سه چهارم بچه ها زمان بیشتری را با تلفن های هوشمند، تلویزیون، کنسول های بازی و یا تبلت می گذرانند.

بر اساس این نظرسنجی دانش آموزان در دوران کرونا بیش از همه از زندگی نرمال خود فاصله گرفته اند. حدود یک سوم آن ها آرزو دارند بتوانند بدون ماسک ورزش نمایند و بتواند چهره افراد را بدون ماسک ببینند و بتوانند دوستان خود را بدون محدودیت ملاقات نمایند.

یک کودک در پاسخ به سوالی که چه چیزی بیش از همه تو را در این دوران عصبی می نماید گفته است: همه چیز درباره کرونا من را آزار می دهد، هیچ موضوع دیگری وجود ندارد و والدین من به دلیل کرونا بیشتر کار می نمایند و زمان کم تری برای من دارند.

نتایج این آنالیز همچنین نشان می دهد که حدود دو سوم بچه ها انتظار بازگشت به شرایط نرمال تازه در سال های 2022 و 2023 را دارند. بزرگترین ترس بچه ها اتریشی این است که تا زمان نرمال شدن اوضاع خیلی طول بکشد و یا اصلا دیگر زندگی مشابه دوران قبل از کرونا وجود نداشته باشد. همچنین بسیاری از بچه ها این نگرانی را دارن که والدین، خواهر و یا برادر و وابستگان نزدیک خود را از دست بدهند.

افزایشی آمار مبتلایان جدید در آلمان تداوم فرایند

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 12674 مور جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 3117 مورد بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. 239 نفر دیگر هم در عرض 24 ساعت در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

شکایت سران 5 کشور اروپایی از تقسیم ناعادلانه واکسن در اروپا

سران 5 کشور اروپایی طی نامه ای مقامات بروکسل را برای توزیع عادلانه واکسن های کرونا بین اعضاء تحت فشار قرار دادند.

سران کشورهای اتریش، بلغارستان، لتونی، اسلوونی و جمهوری چک در نامه ای خطاب به رئیس شورای اروپایی و رئیس کمیسیون این اتحادیه گفتند که سیستم فعلی سفارش و توزیع واکسن تا تابستان نابرابری های عظیمی را در بین کشورهای عضو ایجاد نموده و آن را تعمیق می نماید.

صدر اعظم اتریش هم روز آدینه این انتقاد را به بروکسل وارد نموده که دوزهای واکسن به طور نسبی و عادلانه تقسیم نمی گردد و قراردادهای تحویل بیشتر به وسیله بعضی مذاکرات غیر شفاف در یک گروه راهنمایی نماینده اروپایی شکل می گیرد.

روسای کشورهای اروپایی هم در نامه خود خطاب به مقامات این اتحادیه از عملکرد فعلی اتحادیه اروپا در توزیع عادلانه واکسن انتقاد کردند.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه از مرز 4 میلیون نفر

تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه هم از مرز 4 میلیون نفر گذشت. وزارت بهداشت فرانسه شب گذشته گفت که در 24 ساعت گذشته 25229 مورد دیگر ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده که به این ترتیب فرانسه در صندلی ششم بیشترین شمار مبتلایان بعد از انگلیس قرار می گیرد.

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم در حال افزایش است و در 24 ساعت با بستری 41 مورد دیگر تعداد بیماران کرونایی در این بخش ها به 4033 نفر افزایش پیدا نموده است که بالاترین میزان بستری در این بخش ها از 26 نوامبر سال 2020 بوده است.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4248286 نفر به کرونا مبتلا شده و 125343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4015560 نفر به کرونا مبتلا شده و 90146 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3183704 نفر به کرونا مبتلا شده و 72258 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3175807 نفر به کرونا مبتلا شده و 101564 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2559296 نفر به کرونا مبتلا شده و 73790 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 883

به "کرونا در اروپا، از تداوم فرایند افزایشی آمار مبتلایان تا شکایت از توزیع ناعادلانه واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم فرایند افزایشی آمار مبتلایان تا شکایت از توزیع ناعادلانه واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید