گیاهانی که در برابر سرما مقاومت می نمایند

به گزارش تور سریلانکا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد گیاهان معطر نه تنها بوی شیرین دارند بلکه تحمل شدیدی در مقابل هوای سرد دارند.

گیاهانی که در برابر سرما مقاومت می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است گیاهان معطر نه تنها بوی شیرین دارند بلکه تحمل شدیدی در مقابل هوای سرد دارند.

یک مطالعه جدید چینی نشان داد که اضافه کردن رایحه گل به گیاهان چای ممکن است به آنها در مقاومت در برابر درجه حرارت پایین یاری کند.

هوای سرد یک عامل استرس محیطی است که می تواند توزیع، بقا و رشد گیاهان مختلف را محدود کند. اما مطالعه منتشر شده در ژورنال علمی New Phytologist می گوید که افزایش غلظت مواد معطر در گیاهان چای می تواند مقاومت آنها را در برابر دمای سرما تقویت کند.

محققان دانشگاه کشاورزی آنهویی در شرق چین دریافتند که نرولیدول، یک ماده معطر موجود در گیاهان چای در هوای سرد است که توسط یک ژن کلیدی UGT91Q2 می تواند به یک نوع گلوکز تبدیل گردد. با فراوری گلوکز گیاه را تغذیه می نماید و به تدریج به مواد مغذی دیگر تبدیل می گردد که باعث کاهش بقا و رشد گیاه هنگام افت دما می گردد و متعاقباً تحمل سرما گیاه را تقویت می نماید.

سونگ چوانکی، محقق برجسته تأکید می نماید کشف مقاومت در برابر سرما گیاهان می تواند کاربردهای بالقوه قابل توجهی در بخش های مواد غذایی و آرایشی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 70

به "گیاهانی که در برابر سرما مقاومت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی که در برابر سرما مقاومت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید