46 درصد مردم استان قم آپارتمان نشین هستند

به گزارش تور سریلانکا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با تأکید بر اینکه 46 درصد مردم قم آپارتمان نشین هستند، گفت: بیش از 500 هزار نفر از مردم استان قم در آپارتمان ها سکونت دارند که این مسئله نشان از تراکم بالای جمعیت دارد.

46 درصد مردم استان قم آپارتمان نشین هستند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید، با اشاره به کاهش سرمایه گذاری دولت در طرح های استان و به تبع کاهش بودجه استان گفت: در برابر کاهش بودجه پنجره های جدید مالی شامل ارائه تسهیلات، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه مدیران استانی می توان با استفاده فرصت جذب سرمایه گذار حتی بیشتر از بودجه های دولتی کسب منابع نمایند، ابراز کرد: در سال آینده 10 درصد بر میزان حقوق و مزایای کارمندان دولت اضافه کرده شده است و هفت درصد نیز برای بخش هزینه ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم اظهار داشت: بودجه سال آینده برای نخستین بار ازلحاظ ساختاری شامل تغییراتی و بر مبنای عملکرد بر اساس شفافیت تدوین شده است و در این بودجه به مسئله آب، ساماندهی شرایط آلودگی هوا و ریزگردها، توسعه حمل ونقل عمومی، اصلاح بافت فرسوده و غیره تمرکز شده است.

وی با تأکید بر اینکه توجه جدی به بخش سلامت مردم و توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر ویژگی های بودجه 97 است، مطرح کرد: دولت در این بودجه با اصلاح شرایط پرداخت یارانه ها و افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش به دنبال کاهش فاصله طبقاتی و اجرای عدالت اجتماعی است.

رضوی با اشاره به در نظر دریافت عملکرد دستگاه ها در بودجه ریزی توضیح داد: در بودجه بهای تمام شده هر فعالیتی معین شده است و اعتبارات هزینه ای استان ها در بودجه حدود 20 درصد رشد داشته است که ردیف پرداخت حقوق کارکنان از آن خواهد بود.

وی هدف از این کار را کاهش فعالیت های موازی و در راستای نظارت بهتر برشمرد و گفت: ردیف های پرداخت در بودجه از 337 به 137 ردیف به منظور شفافیت و انضباط مالی کاهش یافته است و باوجودآنکه بودجه در کل 5.7 درصد رشد داشته است ولی پرداخت های حقوق نهادهایی چون آموزش وپرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش بیشتری داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ادامه داد: دولت در بودجه سال 97 به دنبال سرمایه گذاری در بخش های مهمی چون صنعت، کشاورزی، نفت و گاز برای ایجاد فرصت شغلی است، همچنین برای بهره برداری به موقع طرح های عمرانی درمجموع 680 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی یا تملک دارایی های سرمایه ای استان در بودجه 97 معادل 220 میلیارد تومان است، اضافه کرد: شاخص مالی قم در بودجه سال آینده با 13.2 درصد رشد روبرو می گردد.

رضوی با اشاره به نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال گذشته توضیح داد: استان قم طی 60 سال گذشته بیش از هشت برابر شده است و به طور میانگین در هر کیلومترمربع 112 نفر زندگی می نمایند که این حجم تراکم بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه 46 درصد مردم قم آپارتمان نشین هستند، گفت: بیش از 500 هزار نفر از مردم استان قم در آپارتمان ها سکونت دارند که این مسئله نشان از تراکم بالای جمعیت دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 211

به "46 درصد مردم استان قم آپارتمان نشین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "46 درصد مردم استان قم آپارتمان نشین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید