آخرین شرایط محدودیت های کرونایی در اصفهان

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تاکید محدودیت تردد شبانه برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت است و سایر شهرستان ها اگر لازم باشد محدودیت تردد در این ساعت ها اعمال می گردد، اما محدودیت شبانه در 10 شهر همچنان ادامه دارد.

آخرین شرایط محدودیت های کرونایی در اصفهان

حجت الله غلامی، شامگاه (چهارشنبه- اول بهمن) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار گردید، اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد استانی خوشبختانه فرایند نزولی مبتلایان، بستری ها و فوتی ها را شاهد هستیم و قطعا باید پروتکل ها رعایت و بازرسی ها تشدید گردد تا این فرایند نزولی ادامه یابد و از هرگونه عادی انگاری شرایط پرهیز گردد.

وی اضافه کرد: ادامه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 4 صبح را داریم و قانون زوج و فرد ادامه می یابد. به دلیل تخلف عده ای از ساعت 21 تا 22 به بعد پلیس راهور جدی تر بر ترددها نظارت و با متخلفان برخورد خواهد نمود. تاکید محدودیت تردد شبانه برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت است و سایر شهرستان ها اگر لازم باشد محدودیت تردد در این ساعات اعمال می گردد، اما محدودیت شبانه در 10 شهر همچنان ادامه دارد و اگر امکانات پلیس راهور مهیا باشد ممنوعیت تردد علاوه بر این 10 شهر در شهرهای دیگر در صورت احتیاج اعمال می گردد.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رعایت دقیق دستورالعمل ها در بخش حمل و نقل عمومی مورد تاکید است و اینکه پیاده روی ها فقط در پارک ها باشد. همچنین مردم سعی نمایند از غذای بیرون بر رستوران ها استفاده نمایند تا کمتر در این اماکن که ماسک ها برداشته می گردد تجمعی انجام گردد.

غلامی توضیح داد: مراکز تفرجگاهی، سینماها، تالارها و نمایشگاه ها با ظرفیت 50 درصدی می توانند به مردم ارائه خدمت نمایند. همچنین تیم های نظارتی در 24 شهرستان فعال خواهد شد و اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی نیز تیم های نظارتی خاصی را فعال می نمایند و کمیته نظارتی استان با ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل می گردد تا اعمال محدودیت ها تشدید گردد.

وی ادامه داد: مردم از سفر کردن به استان های قرمز و نارنجی پرهیز نمایند، متاسفانه استان های شمالی، فارس و یزد شرایط چندان خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا ندارند. از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از تردد در هسته مرکزی شهر امتناع گردد، سیستم حمل و نقل نیز هم اکنون با ظرفیت یک سوم تا یک چهام در حال فعالیت است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در مورد شرایط رنگ بندی شهرستان های استان از نظر شیوع ویروس کرونا، گفت: رنگ بندی شهرستان ها مانند هفته قبل است به طوری که 15 شهرستان زرد و 9 شهرستان آبی داریم.

غلامی اضافه کرد: جرائم ترددها به صورت پیامک برای متخلفان ارسال می گردد، هرچند شاید با تاخیر این پیامک ارسال گردد. همه گروه های شغلی چهارگانه نیز با رعایت پروتکل ها فعال هستند.

وی گفت: برپایی نماز آدینه در شهرهای زرد با توجه به دستورالعمل طرح جامع هوشمند ممنوع است و تا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی کرونا ارسال نگردد همچنان برپایی نماز آدینه در شهرهای زرد ممنوع است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: در مورد بازگشایی مدارس در ستاد ملی تصمیم گیری شد این بازگشایی به شکل غیر حضوری باشد مگر در شهرهای آبی و آن هم به شکل اختیاری.

غلامی گفت: تخلفاتی را در مراسم عزاداری ها در کاشان و گلپایگان داشتیم که با متخلفان برخورد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 793

به "آخرین شرایط محدودیت های کرونایی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط محدودیت های کرونایی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید