آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا در آلمان

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، وزیر بهداشت آلمان اظهار داشت نخستین آزمایش بالینی واکسنی برای ویروس کرونا تا قبل از انتها ماه آوریل شروع می گردد.

آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

انستیتوپل ارلیش (PEI)، سازمان قانونگذاری که به توسعه و مجوزدهی واکسن ها در آلمان یاری می نماید، اجازه آزمایش بالینی واکسن BNT162b1 را برای مقابله با ویروس SARS-CoV-2 صادر نموده است.

واکسن مذکور توسط اوگور شاهین (Ugur Sahin) محقق حوزه سرطان و ایمونولوژیست با همکاری تیمش در شرکت داروسازی BioNTech ساخته شده است. این واکسن براساس تحقیقات قبلی شاهین درباره سرطان و ایمونولوژی توسعه یافته است.

وی قبل از مدیریت اجرایی شرکت BioNTech استاد دانشگاه مینز بوده است.

به گفته شاهین، BNT162b1 یک واکسن مبتنی برRNA است. او در ادامه شرح داد: اطلاعات ژنتیک بی خطر ویروس SARS-CoV-2 با یاری نانوذرات چربی به سلول های انسانی منتقل شده است. این یک روش انتقال ژن های غیر ویروسی است. در مرحله بعد سلول ها این اطلاعات ژنتیک را به پروتئینی تبدیل می نمایند که سیستم ایمنی بدن را تحریک می نماید تا نسبت به ویروس جدید کرونا واکنش نشان دهد.

علاوه بر BNT162b1 که اکنون در مرحله نخست آزمایش است، شرکت BioNTech با همکاری Pfizer مشغول کار روی 3 واکسن mRNA مشابه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 293

به "آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید