اعتراضات سراسری در برزیل علیه عملکرد کرونایی بولسونارو

به گزارش تور سریلانکا، ده ها هزار برزیلی در اعتراض به عملکرد رئیس جمهور این کشور در مقابله با بحران کرونا که بیش از 460 هزار نفر را به کام مرگ کشانده، به خیابان های پایتخت و شهر های دیگر آمدند و خواهان استیضاح وی شدند.

اعتراضات سراسری در برزیل علیه عملکرد کرونایی بولسونارو

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برزیلی ها روز شنبه تظاهراتی سراسری را در اعتراض به عملکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در مقابله با همه گیری کرونا در بیش از 200 شهر و شهر کوچک این کشور برگزار کردند و خواهان کناره گیری و استعفای وی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محبوبیت رئیس جمهور راستگرای افراطی برزیل در دوران بحران کرونا که بیش از 460 هزار برزیلی را به کام مرگ کشانده، سقوط نموده است. بولسونارو که به ترامپ برزیل مشهور است، از ابتدای همه گیری در این کشور در اظهارنظر های خود این بیماری را دست کم گرفت، استفاده از ماسک را رد و درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز تردید کرد.

اعتراضات روز شنبه در برازیلیا، پایتخت و در ریو دو ژانیرو که احزاب سیاسی چپگرا، اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی برگزار کردند، مسالمت آمیز بود، اما در شهر رسیفی پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرد.

در سائو پائلو، بزرگترین شهر این کشور هم هزاران معترض در حالی که ماسک به صورت داشتند، یکی از بزرگترین خیابان های این شهر را مسدود کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 988

به "اعتراضات سراسری در برزیل علیه عملکرد کرونایی بولسونارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات سراسری در برزیل علیه عملکرد کرونایی بولسونارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید